شماره ۳۵۹ | ۱۳۹۳ پنج شنبه ۳۰ مرداد
صفحه را ببند
واکنش بازار به نامه آخوندی و سیف
مردم: قدرت پرداخت اقساط را نداریم

گروه اقتصادی شهروند| یک روز پس از انتشار نامه مشترک وزیر راه و شهرسازی و رئیس‌کل بانک مرکزی به رئیس‌جمهوری درخصوص راه‌اندازی صندوق‌های پس‌انداز مسکن به‌منظور پرداخت 50‌درصد قیمت خانه به‌صورت وام، قیمت اوراق حق تقدم وام مسکن در تمام سررسیدها افزایش داشت و به بیشتر از 95هزارتومان رسید. آخوندی و سیف در نامه‌شان خواستار دستور خروج از رکود روحانی شده و گفته بودند رئیس‌جمهوری اجازه دهد از محل درآمد منابع عمومی، وام‌های بلندمدت مسکن با سود یارانه‌ای به مردم پرداخت شود. شهروندان درباره این طرح نظرات متفاوتی دارند که در
ادامه می‌خوانید.  
عزیزی: وام نمی‌خواهیم با این اظهارات بی‌سرانجام به گرانی مسکن دامن نزنید.  
ناشناس: از آقای آخوندی استدعا دارم اول مسکن مهر رو به مردم تحویل بدن و وضع جاده‌های حادثه‌خیز و هواپیماهای پرخطر رو درست کنند، بازار پیچیده مسکن پیشکش.
فهیم: مثل این‌که وزیر راه‌وشهرسازی گفته مابه‌التفاوت سود بانکی تسهیلات از صندوق منابع عمومی پرداخت بشود، آیا این دست در جیب مردم کردن نیست؟
آزاد: آقای سیف نیازی به نامه‌نگاری به رئیس‌جمهوری نبود،  بانک‌ها دست از سر بازار مسکن بردارند، کافیه.   
سعید: مشکل مسکن قیمت غیرواقعی و حبابی است.  قیمت را پایین بیاورید. وام چه فایده‌ای دارد!
مهدی: دستور خروج از رکود؟! مگه دستوریه؟! چرا آقایون به‌جای کار اصولی و درست با کلمات بازی می‌کنند؟
مجید: میزان حقوق مصوب وزارت کار حدود 600‌هزار تومن است، لطفا آقایون بفرمایند به فرض پرداخت وام، مردم با کدام درآمد هم قسط خونه بدن هم از پس سایر هزینه‌های سنگین جاریشون بربیان؟!
هما: بانک مسکن هر وام 45‌میلیون تومنی را نزدیک 10‌میلیون تومان با اوراق می‌فروشه! میشه از این وام‌های منصفانه به مردم ندهند؟!
کاوه: آقای سیف شما که خواستار وام ارزان شده‌اید، پس چرا چندماه پیش دستور افزایش سود وام‌های بانکی رو صادر کردید؟!


تعداد بازدید :  265