شماره ۳۵۹ | ۱۳۹۳ پنج شنبه ۳۰ مرداد
صفحه را ببند
خرید از فروشگاه‌های مجازی را امتحان کنید
تجربه یک خرید آسان اینترنتی

گروه اقتصادی شهروند| امروزه خرید کالا و خدمات تنها منحصر به یک روش خاص نمی‌شود و ده‌ها روش برای آن وجود دارد. در گذشته اگر کسی قصد داشت کالایی را خریداری کند باید به بورس آن کالا که در یکی از محلات تهران قرار داشت مراجعه می‌کرد. البته الان هم بسیاری ترجیح می‌دهند حضوری خرید کنند تا اطمینان بیشتری داشته باشند. اما در روزهایی که زمان از گذشته باارزش‌تر شده است دیگر خرید حضوری چندان آسان نیست. برای مثال فرض کنید قصد خرید یک کالای الکترونیک مانند گوشی تلفن‌همراه یا تبلت دارید. باید به یکی از مراکز معتبر فروش این نوع کالاها مراجعه کنید که حداقل نیمی از روزتان را هدر می‌دهد. چرا که برای مقایسه برندهای مختلف و همچنین قیمت‌ آنها باید به چندین فروشگاه سر بزنید تا بهترین کالا را خریداری کنید.
برای رهایی از این دردسر و جلوگیری از هدر رفتن وقت، اخیرا چندین فروشگاه اینترنتی معتبر در کشور راه‌اندازی شده است که به سادگی و در کمترین زمان می‌توان کالای موردنظر را خریداری کرد. علاوه‌بر این برخی از این فروشگاه‌های اینترنتی مشاوری امین و صادق نیز برای خریدار هستند و توصیه‌های بی‌طرفانه‌ای به خریداران می‌کنند تا بهترین انتخاب را داشته باشند. همچنین اصل بودن کالاهای عرضه شده در فروشگاه‌های معتبر اینترنتی تایید شده و احتمال تقلب در آنها کمتر است. (البته به شرط دارا بودن مجوزهای رسمی)
روش‌های خرید
در این فروشگاه‌ها که معمولا انواع و اقسام لوازم خانگی، صوتی و تصویری و فناوری اطلاعات عرضه می‌کنند، چندین تقسیم‌بندی برای کالاها انجام می‌شود که خریدار را در انتخاب کالای موردنظر یاری می‌دهد. برای مثال در سایت‌های این عرصه، کالاها براساس برند، قیمت، کارآیی، مشخصات فنی و... دسته‌بندی شده‌اند. با انتخاب یک کالا علاوه‌بر توضیحات مفصل و کاربردی درباره مشخصات فنی محصول، معایب و مزایای آن نیز به صورت جداگانه اطلاعاتی در اختیار خریدار قرار می‌گیرد و در کنار توضیحات مکتوب فیلمی نیز از مشخصات و کارآیی‌های آن قابل پخش است. در پایان نیز می‌توان نظر کاربرانی که قبلا آن را خریداری کرده‌اند، مشاهده  کرد.
همچنین در این سایت‌ها امکان مقایسه فنی چندین محصول مشابه نیز وجود دارد تا خریدار بهترین انتخاب را داشته باشد. پس از آن‌که خریدار بعد از بررسی‌های گوناگون در مورد خرید یک محصول مطمئن سفارش خود را در سایت ثبت می‌کند که برای آن تنها نشانی ایمیل، نشانی منزل، شماره تلفن و رمزی که خود خریدار وارد می‌کند، نیاز است. پس از ثبت خرید و تأیید آن در سایت بلافاصله یک پیامک دریافت خواهید کرد که ثبت سفارش شما را تأیید می‌کند. در مرحله بعد از شرکت مورد نظر با خریدار تماس گرفته می‌شود و زمان دقیق تحویل کالا هماهنگ می‌شود.
فرصت 7 روزه تعویض
کالا که از پیک شرکت‌ها تحویل گرفته می‌شود خریدار 7 روز فرصت دارد پس از کارکردن و تست بخش‌های مختلف کالا در صورت نقص و خرابی نسبت به تعویض یا پس دادن آن اقدام کند. به همراه کالا فاکتور مهر شده فروشگاه نیز ارایه می‌شود که صحت اطلاعات کالا را تایید می‌کند.  همچنین از نظر قیمتی باید گفت در بسیاری از مواقع قیمت‌های چنین فروشگاه‌هایی از فروشگاه‌های حضوری ارزان‌تر است و از این نظر نیز به نفع خریدار تمام می‌شود.

 


تعداد بازدید :  217