شماره ۵۹۰ | ۱۳۹۴ چهارشنبه ۲۷ خرداد
صفحه را ببند
انتخاب اعضای جدید هیأت‌مدیره سرخابی‌ها
عباس ‌انصاری‌فرد در گفت‌وگو با «شهروند»: پرسپولیس فنی بسته شد، استقلال اقتصادی

شهروند| بالاخره انتظارات برای معرفی اعضای هیأت‌مدیره استقلال و پرسپولیس به پایان رسید و معاون وزیر ورزش در اقدامی عجیب ترکیب این نفرات را در حاشیه بازدید از اردوی تیم‌ملی شمشیربازی اعلام کرد. ترکیبی که برخلاف سال‌های گذشته تعدادش کمتر است و وزارت ورزش به حضور 5 نفر
در هیأت‌مدیره سرخابی‌ها بسنده کرده است.
هیأت‌مدیره آبی تکمیل نشد
مسعود معینی، عباس کردنوری، شهاب جهانیان و مقداد نجف‌نژاد اعضای جدید هیأت‌مدیره استقلال هستند. طبق اعلام سجادی، عضو پنجم این هیأت‌مدیره نیز به‌زودی معرفی می‌شود. از نکات عجیب این لیست غیبت سبک‌دست، نماینده اسپانسر استقلال است که ممکن است همان نفر پنجم باشد. همچنین با این وضع به نظر می‌رسد افشارزاده نیز با هیأت‌مدیره خداحافظی کرده باشد. معینی و نجف‌نژاد که در هیأت‌مدیره ‌سال قبل هم حضور داشتند. عباس کردنوری نیز از پیشکسوتان استقلال و مدیرعامل اسبق این باشگاه است. شهاب جهانیان هم سمت مشاور وزیر ورزش را در اختیار دارد و به نظر نماینده وزارت ورزش در هیأت‌مدیره آبی‌پوشان است.
ترکیب فنی برای پرسپولیس
در هیأت‌مدیره پرسپولیس نیز محمد زادمهر، حسین عبدی، علی‌اکبر طاهری، حمید گرشاسبی و جعفر کاشانی حاضر هستند. با حضور 3 پیشکسوت پرسپولیس ترکیب هیأت‌مدیره سرخپوشان شکل فنی به خود گرفته است. زادمهر، کاشانی و طاهری سابقه عضویت در هیأت‌مدیره را دارند. حسین عبدی هم که تا چند وقت قبل در کادرفنی پرسپولیس حضور داشت. حمیدرضا گرشاسبی نیز که رابطه نزدیکی با وزارت ورزش دارد، هم‌اکنون ریاست اداره کل ورزش تهران را برعهده دارد.
ابهام در انتخاب مدیران عامل
با انتخاب اعضای هیات‌مدیره، ابهام بعدی در معرفی مدیران عامل سرخابی است. در استقلال کار کمی پیچیده‌تر است چون نام‌های مختلفی برای این سمت عنوان شده‌اند و همچنین یکی از اعضای هیأت‌مدیره نیز معرفی نشده است. با این حال از میان اعضای فعلی شاید جهانیان و کردنوری گزینه‌های نزدیک‌تری به میز مدیریت هستند. در پرسپولیس اما تکلیف کمی مشخص‌تر است. نکته مهم و کلیدی در ابتدا این است که نژادفلاح، مسئول فعلی باشگاه با 3 نفر از این اعضا اختلاف دارد و احتمالا باید به کارش خاتمه دهد. در میان این اعضا اما می‌توان علی‌اکبر طاهری را که قبلا سابقه سرپرستی باشگاه را هم داشته، نزدیک‌ترین گزینه به صندلی مدیرعاملی دید، اگرچه ممکن است از خارج از هیأت‌مدیره یک نفر انتخاب شود.
انصاری‌فرد: 2 باشگاه نیاز مالی دارند، نه فنی
عباس انصاری‌فرد، مدیرعامل اسبق پرسپولیس درباره ترکیب جدید هیأت‌مدیره سرخابی‌ها به «شهروند» می‌گوید: «با انتخاب هیأت‌مدیره 5 نفره سعی وزارت ورزش در این است که اختلافات کمتر شود. نمی‌توان از روی نام افراد تعیین کرد که آنها موفق می‌شوند یا خیر اما اولویت باید فراهم کردن امکانات و مسائل مالی باشد. در پرسپولیس با حضور 3 عضو فنی، خیلی امیدی به پشتوانه اقتصادی و مالی نیست، بلکه گرشاسبی تعهد مالی داده باشد. در استقلال اما به نظر می‌رسد از نظر تشکیلات اقتصادی شرایط با حضور افرادی چون جهانیان و نجف‌نژاد بهتر باشد.»
وی همچنین می‌افزاید: «باید دید که تصمیم این است مدیرعامل از داخل هیأت‌مدیره انتخاب شود یا خیر. هیچ اجباری برای معرفی مدیرعامل از میان اعضای هیأت‌مدیره نیست اما در پرسپولیس تنها شخصی که می‌تواند به این جایگاه برسد، طاهری است. در استقلال نیز خیلی موارد به آن عضو پنجم بستگی دارد. در کل همین که 2 باشگاه از بلاتکلیفی خارج شدند، خبر خوشحال‌کننده‌ای است.»


تعداد بازدید :  197