شماره ۵۹۰ | ۱۳۹۴ چهارشنبه ۲۷ خرداد
صفحه را ببند
روی خط خبر

در پایان مذاکرات هسته‌ای گروهی باید استغفار کنند
معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری گفت: به خواست خدا بعد از پیروزی مذاکرات هسته‌ای اگر پشت صحنه این جریانات و اتفاقات پخش شود ملت خواهند فهمید که چه ظلم‌هایی به سرداران دیپلماسی شده و گروهی باید استغفار کنند.
به گزارش خبرآنلاین، حجت‌الاسلام مجید انصاری در همایش «روحانی تنها نیست» در بوشهر گفت: به آنان که واقعا دلواپس هستند احترام می‌گذاریم و مردم ایران نیز فرق دلسوزی واقع بینانه یا بهانه جویی حسودانه را خوب می‌دانند.انصاری تأکید کرد: اگر قرار بود در مذاکرات هسته‌ای سرداران دیپلماسی به منافع ملی و خطوط قرمز نظام پایبند نباشند مذاکرات 20 ماه به طول نمی‌انجامید. وی با بیان این‌که در مذاکرات ژنو پیروزی‌های زیادی به دست آمده است، افزود: اما چون هنوز مذاکرات به پایان نرسیده نمی‌توانیم نتایج حاصله را اعلام کنیم.

کسانی که در روز 14 خرداد شعار دادند با ما هم مخالفند
رئیس سازمان بسیج مستضعفین در مورد ایجاد اخلال در مراسم سخنرانی شب ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، اظهار کرد: آنها که شعار دادند جزو مخالفان ما هم هستند و ماهیتشان نیز روشن شده است. اسامی آنها در رسانه‌ها مطرح شده است. این افراد با جریان‌های ارزشی مخالف هستند و در فتنه نیز جزو فتنه‌گران بودند و در آن مراسم آمدند و شلوغ کردند. به گزارش ایسنا، سردار محمدرضا نقدی در ادامه با بیان این‌که به آنها می‌گویم چنین کارهایی را انجام ندهند، گفت: خطاب به آنها باید گفت که آیا همان درسی که از فتنه 88 گرفتند برایشان کافی نیست که مجددا می‌خواهند شلوغی را تکرار کنند؟

مجلس از پاسخ‌های وزیر ارتباطات قانع شد
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات روز گذشته به صحن علنی مجلس شورای اسلامی رفت تا به سوال ملی نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی پاسخ بدهد. به گزارش خانه ملت، قاضی‌پور از واعظی درخصوص دلیل قطع و یک‌طرفه شدن تلفن‌همراه اول، عدم ارسال پیامک و عدم تعیین‌تکلیف وضع کارگزاران مخابرات روستایی توسط شرکت مخابرات پرسیده بود. درنهایت و پس از استماع پاسخ‌های وزیر ارتباطات و قانع نشدن
 نادر قاضی پور سوال به رأی نمایندگان مجلس گذاشته شد و نمایندگان با 101 رأی موافق، 67 رأی مخالف و 12 رأی ممتنع از مجموع 197 نماینده حاضر در صحن مطالب مطرح شده از سوی واعظی را قانع‌کننده دانستند.

شرایط متقاضیان نمایندگی در حوزه‌های انتخابیه مشخص شد
نمایندگان مردم در خانه ملت ماده‌ای را تصویب کردند که براساس آن داوطلبان نمایندگی باید متولد حوزه انتخابیه باشند یا‌ سابقه 5 ساله سکونت یا سابقه نمایندگی از آن حوزه را داشته باشند.به گزارش خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی روز گذشته مجلس، در جریان بررسی طرح استانی – شهرستانی شدن حوزه‌های انتخابیه مجلس شورای اسلامی ماده 3 این طرح را با 136 رأی موافق، 21 رأی مخالف و 7 رأی ممتنع از مجموع 200 نماینده حاضر در صحن تصویب کردند.براساس ماده 3 طرح مذکور؛ علاوه بر شراط مندرج در قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی مصوب 7 آذر 1387 و اصلاحیه‌های بعدی آن، هر داوطلب نمایندگی باید متولد محدوده جغرافیایی حوزه انتخابیه محل ثبت‌نام بوده یا دارای سابقه حداقل 5‌سال سکونت در آن محدوده باشد یا سابقه نمایندگی مجلس شورای اسلامی در آن حوزه را داشته باشد.

تکرار ادعای جبهه پایداری از سوی عضو هیأت موسس جبهه یکتا
عضو هیأت مؤسس جبهه یکتا گفت: با توجه به این‌که آیت‌الله‌موحدی‌کرمانی بر ما تکلیف کردند در انتخابات وارد شویم، این کار را انجام خواهیم داد اما فلسفه وجودی این تشکل‌ کارهای گفتمانی است.
به گزارش فارس، مسعود زریبافان با این وجود داشتن برنامه انتخاباتی برای جبهه یکتا را رد نکرده و گفته است: این‌که یکتا یک جبهه گفتمانی است به معنای نداشتن برنامه انتخاباتی نیست. وی درخصوص کاندیداتوری اعضای هیأت موسس‌ در انتخابات مجلس تصریح کرد: هنوز درباره این قضایا صحبت نشده است البته هر کسی برای خود اختیار دارد اما به صورت یک جبهه خیر؛ لذا امکان دارد اعضا به صورت حقیقی کاندیدا شوند.جبهه یاران کارآمدی و تحول ایران اسلامی (یکتا) متشکل از برخی از وزرای کابینه محمود احمدی‌نژاد اولین نشست سراسری خود را در حضور آیت‌الله موحدی‌کرمانی رئیس جامعه روحانیت مبارز دوشنبه گذشته برگزار کردند. در این همایش مصطفی نجار، سیدمحمد حسینی، حاجی‌بابایی، کامران دانشجو، صدرالدین شریعتی، سعیدی‌کیا، عباسی، میرتاج‌الدینی، محمدعلی رامین، محمدمهدی زاهدی، حسین فدایی، صدرالدین شریعتی، مهرداد بذرپاش و جمعی دیگر از نمایندگان حضور داشتند. پیش از این اعضای جبهه پایداری نیز مدعی بودند که به‌عنوان یک جبهه گفتمانی در فضای سیاسی کشور به فعالیت خواهند پرداخت.


تعداد بازدید :  208