شماره ۵۹۰ | ۱۳۹۴ چهارشنبه ۲۷ خرداد
صفحه را ببند
بهانه جدید برای دلواپسان
نمایندگان از همزمانی تعطیلات مجلس با مذاکرات انتقاد کردند

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی از همزمانی تعطیلات مجلس با مذاکرات هسته‌ای انتقاد کرد و خطاب به هیأت ‌رئیسه گفت: بهتر است این زمان تغییر کند و به زمان دیگری موکول شود.
این نماینده مجلس خطاب به محمدحسن ابوترابی‌فرد که ریاست جلسه صبح روز گذشته مجلس را برعهده داشت، اظهار کرد: تاریخی که برای تعطیلات مجلس اعلام شده، دقیقا تاریخی است که تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای در مرحله توافق هستند و این خوب نیست که در آن مقطع زمانی مجلس در تعطیلات باشد.
براساس توافق صورت گرفته میان تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان با 1+5 در ‌سال گذشته، آخر ماه ژوئن (۱۰ تیرماه) پایان ضرب‌الاجل تعیین شده برای حصول توافق نهایی میان ایران و غرب است درحالی که مجلس شورای اسلامی تنها هفته بعد را جلسه علنی خواهد داشت و پس از آن تا دو هفته نمایندگان برای سرکشی به حوزه‌های نمایندگی خواهند رفت.
همزمان محمدحسین فرهنگی، عضو هیأت‌رئیسه مجلس با اشاره به تعطیلات آینده مجلس و اعتراضات برخی از نمایندگان در این‌باره، گفت: اگر در رابطه با مذاکرات هسته‌ای شرایطی پیش بیاید که نیاز به جلسه فوری مجلس باشد، هیأت‌رئیسه سریع اعلام می‌کند تا نمایندگان حاضر شوند.  به گزارش مهر این عضو هیأت‌ رئیسه گفته است: هیأت ‌رئیسه مجلس همان‌طور که اختیار دارد تا زمانبندی حضور در حوزه‌های انتخابیه و تعطیلات را تعیین و اعلام کند، اختیار لغو تعطیلی و برقراری جلسه علنی را نیز دارد. فرهنگی با اشاره به تعطیلات مجلس از تاریخ ۴ تیرماه به مدت دو هفته، درباره علت برنامه‌ریزی در این موعد زمانی، گفت: با توجه به این‌که قبلا بحث شده و زمان تعیین شده بود، دیگر هیأت‌رئیسه نخواست برنامه تعطیلات را تغییر بدهد.

 


تعداد بازدید :  174