شماره ۵۹۰ | ۱۳۹۴ چهارشنبه ۲۷ خرداد
صفحه را ببند
گزیده خوانی

 سهم بخش خصوصی در واگذاری؛ کمتر از ۱۰ درصد| حمیدرضا فولادگر رئیس کمیسیون حمایت از تولید مجلس گفت: اجرای ۷‌سال خصوصی‌سازی در کشور منجر به تقویت بخش خصوصی و کاهش تصدی دولت نشد و سهم بخش خصوصی از این واگذاری‌ها زیر ۱۰‌درصد است. به گفته او در واگذاری‌ها شرکت‌های بزرگ را ملاک قرار دادند که هر کدام سرمایه چند‌هزار میلیاردی داشته و بخش خصوصی واقعی برای خرید این حجم از سرمایه توانایی لازم را نداشت، به همین علت به موسسات عمومی واگذار شد.

 فروش گوشت بز و میش به جای گوسفند و گوساله| رئیس اتحادیه تهیه و توزیع گوشت گاوی تهران گفت: گوشت‌هایی که به‌عنوان گوشت گوسفند یا گوساله در برخی مغازه‌ها به قیمت کیلویی 23‌هزار تومان فروخته می‌شود درواقع گوشت بز و میش است که این موضوع بعضا به خریداران گفته نمی‌شود. وی با بیان این‌که صنف قصابی‌ها طرح فروش فوق‌العاده برای ماه مبارک رمضان ندارد، گفت: معمولا در 10 روز اول ماه مبارک رمضان افزایش تقاضا داریم و پس از آن بازار به روال عادی برمی‌گردد.

 24 سد امسال افتتاح می‌شود| اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهوری، واگذاری طرح‌های نیمه‌تمام به بخش خصوصی را از تصمیم‌های کلان دولت دانست و گفت: در ‌سال جاری 24 سد به بهره‌برداری می‌رسد. او افزود: مجموع طرح‌هایی که در اختیار دولت قرار دارد به 400‌هزار‌ میلیارد تومان اعتبار نیازمند است که با توجه به محدودیت منابع عمرانی اگر بخواهیم منتظر بودجه دولتی باشیم، اجرای این طرح‌ها سال‌ها به طول می‌انجامد.

 صنعت و معدن بیشترین سهم را از تسهیلات گرفتند| بانک مرکزی، گزارش وضع تطبیقی مانده مطالبات غیرجاری بانک‌ها را منتشر کرد. براساس این گزارش نسبت خالص مانده مطالبات غيرجاري به مانده خالص تسهيلات (ريالي) غيردولتي بانک‌ها در پايان اسفندماه ۹۳، اسفند ۹۲ و اسفند ۹۱ نشان مي‌دهد بيشترين سهم از منابع بانک‌ها در بخش صنعت و معدن با 13.9، 16.2 و 17.5‌درصد نسبت مطالبات غيرجاري به ترتيب در پايان اسفند ۱۳۹۳، اسفند ۱۳۹۲ و اسفند
 ۱۳۹۱ است.


تعداد بازدید :  160