شماره ۵۹۰ | ۱۳۹۴ چهارشنبه ۲۷ خرداد
صفحه را ببند
... تداوم رگبار و گرد و خاک

بر اساس اطلاعات دریافتی از نقشه‌های پیش‌یابی، برای امروز در برخی نقاط شمال غرب، رگبار موقتی باران، گاهی همراه با رعد و برق پیش‌بینی می‌شود. همچنین در طول روز شاهد وزش باد و پدیده گرد و خاک در مناطقی از استان‌های  واقع در شمال شرق و شرق کشور خواهیم بود.
کمینه و بیشینه هوای تهران امروز به 23 تا 36 درجه بالای صفر می‌رسد و نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهند، آسمان تهران در این روز صاف گاهی با وزش باد خواهد بود. کمینه و بیشینه هوای تهران روز پنج‌شنبه این هفته به 24 تا 37 درجه بالای صفر می‌رسد که آسمان تهران نیز در این روز صاف، در
بعد از ظهر با افزایش ابر پیش‌بینی می‌شود.
بنا بر اعلام مرکز کنترل و پایش محیط زیست کشور، شاخص کیفیت هوای تهران به دلیل گرد و غبار و افزایش غلظت آلاینده‌ها، در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گرفت. بر همین اساس میزان غلظت آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از 5/2 میکرون، نسبت به روز دوشنبه با 13عدد افزایش فراتر از حد مجاز بوده و بر روی عدد 146 قرار گرفت.
همچنین در همین مدت میزان غلظت ذرات معلق کمتر از 10 میکرون از 90 به 106 و دی اکسیدگوگرد از 23 به 24 افزوده شده است. از سوی دیگر میزان غلظت منواکسیدکربن نیز از 41 به 35، اوزون از 54 به 33 و دی اکسیدنیتروژن از 57 به 48 کاسته شده است.
ایستگاه‌های دانشگاه علم وصنعت (منطقه 4) با 175، شهرداری منطقه 16 با 169 و پارک شکوفه (منطقه 14) با 164 آلوده ترین مناطق شهرستان تهران در 24 ساعت گذشته بودند. بر این اساس ایستگاه‌های تربیت مدرس (منطقه 3) با 105، پونک (منطقه 5) با 111 و اقدسیه (منطقه 1) با 131 نیز مناطق کمتر آلوده شهر تهران در این مدت بودند.
در شبانه‌روز گذشته اهواز مرکز استان خوزستان با بیشینه دمای 43 درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری با کمینه دمای 8 درجه سانتیگراد سرد‌ترین شهرهای کشور بوده‌اند. طی روزهای گذشته اردبیل و چهارمحال و بختیاری، سرد‌ترین و ‌هرمزگان و خوزستان، گرم‌ترین استان‌های ایران بودند.


تعداد بازدید :  157