شماره ۵۹۰ | ۱۳۹۴ چهارشنبه ۲۷ خرداد
صفحه را ببند
اخبار كوتاه

سینمای کارگردانان زن ایرانی با حضور مرضیه برومند، تهمینه میلانی، مونا زندی و شیوا مقانلو در شماره جدید مجله «دنیای تصویر» بررسی شد.

نهمین جشنواره گرانادا در اسپانیا با اهدای جایزه برنز خود به فیلم «امروز» میرکریمی از سینمای ایران تجلیل کرد.

آلبوم «عارفِ شیدا» به مناسبت هشتادمین‌ سال خاموشی «ابوالقاسم عارف قزوینی» تصنیف‌ساز، ترانه‌سرا، شاعر، خواننده و نغمه‌پرداز جنبش مشروطه منتشر ‌شد.

فرهاد توحیدی، دبیر هیأت اجرایی طرح حساب کمک هزینه بیکاری سینماگران اعلام کرد که برای اجرای این طرح بودجه ۱۷‌میلیارد تومانی برآورد شده است.

گروه موسیقی «بمرانی» چند روز بعد از رونمایی غیرمتعارف از تازه‌ترین آلبوم موسیقایی خود، اولین کنسرت رسمی دارای مجوز شان را در مجموعه فرهنگی هنری برج آزادی برگزار کرد.


دیسنی با لیندا وولورتون قراردادی امضا کرد تا فیلمنامه قسمت دوم «شریر» را بنویسد. این فیلم به دنبال موفقیت فیلم «شریر» که با بازی آنجلینا جولی ساخته شد، ادامه پیدا می‌کند. «شریر» نسخه زنده قصه پریان «زیبای خفته» بود.

«زیبایی موازی» فیلمی از آلفونسو گومز ریخون با حضور هیو جکمن، جیسون سیگل و تونی مارا جلوی دوربین می‌رود.

محمد حشمتی، خواننده موسیقی پاپ کشورمان تا چند ماه دیگر با همکاری فریدون خشنود یک آلبوم عاشورایی جدید را روانه بازار موسیقی خواهد کرد.


علی عطشانی از آغاز ساخت موسیقی فیلم سینمایی «پارادایس» و همچنین اجرای یک خواننده پاپ به دو زبان فارسی و انگلیسی خبر داد.

دبیر انجمن دوستداران میراث فرهنگی خوزستان از برگزاری نخستین جشنواره ادبی در این استان، براساس داستان‌های احمد محمود خبر داد.

توران میرهادی، چهره سرشناس ادبیات کودک که سالگرد تولد 88 سالگی‌اش فرا رسیده، مدتی است بیمار است.

گروه موسیقی «شمس» از شهرستان خواف بخشی از رپرتوار موسیقی و آیین‌های نمایشی منطقه خراسان‌جنوبی و رضوی را در اکسپوی 2015 میلان به ‌نمایش می‌گذارد.

رئیس جشنواره فیلم کن فاش کرد که چگونه با نمایش فیلم «احساسات متحد» با سرمایه‌گذاری فیفا در این رویداد سینمایی موافقت کرده است.


در جشن خیریه‌ای که برای کودکان دیابتی در تهران برگزار شد، بنیاد دیابت، فاطمه گودرزی را به‌عنوان سفیر تندرستی بنیاد دیابت معرفی کرد. او در این مراسم گفت: همان‌طور که می‌دانید برای کودکان خیلی سخت است که نتوانند از مواد غذایی شیرین استفاده کنند بنابراین باید به دنبال راه حلی برای این کودکان باشیم تا بتوانند از موادی که جایگزین این نوع خوراکی‌ها هستند و آسیبی به آنها وارد نمی‌کند، استفاده کنند.

فیلم ایرانی کوتاه «رنگان 99» نامزد جایزه «پلی بر فراز مرز‌ها» از سوی نشریه «سینمای بدون مرز» است که در جریان جشنواره جهانی فیلم کوتاه پالم اسپرینگز آمریکا اهدا می‌شود.


تعداد بازدید :  159