شماره ۵۹۰ | ۱۳۹۴ چهارشنبه ۲۷ خرداد
صفحه را ببند
رئیس انجمن علمی جراحان عمومی ایران هشدار داد:
کاهش سن ابتلا به سرطان پستان در ایران
از هر 4 زن در دنیا، یک نفر به سرطان پستان مبتلا می‌شود

شهروند| رئیس انجمن علمی جراحان عمومی ایران می‌گوید: «در ایران سن ابتلا به سرطان پستان کاهش یافته است، آمارهای جهانی نشان می‌دهد از هر 4 زن در دنیا، یک نفر به سرطان پستان مبتلا می‌شود.» او این آمار را هشداری برای ایرانیان می‌داند. به گفته بهزاد رحمانی، بیماری‌های پستان بعد از پوست، شایع‌ترین سرطان به شمار می‌روند. رئیس انجمن علمی جراحان عمومی ایران در عین حال که به کاهش سن ابتلا به این بیماری در کشور اشاره می‌کند، ادامه می‌دهد: « خوشبختانه به موازات آن با افزایش فراگیری روش‌های پیشگیری و تشخیص مواجه هستیم و خوشبختانه زنان مبتلا زودتر به پزشک مراجعه می‌کنند.»
او با بیان این‌که شاید حدود 15‌سال پیش، زنان در مراحل پیشرفته بیماری به پزشک مراجعه می‌کردند که دیگر چندان کاری از کسی ساخته نبود، عنوان می‌کند: « اکنون مدت‌هاست که کمتر شاهد موارد پیشرفته هستیم و مراجعه‌های زودهنگام به درمان سرطان کمک می‌کند.»
او به نقش جراحی عمومی در تروما هم اشاره می‌کند: « جراحی عمومی، چندوجهی است و در زمان جنگ بیشترین کاربرد را داشت. درحال حاضر زمان آن فرارسیده است که یک بار دیگر نقش جراحان عمومی را در بحران‌ها مانند جنگ، زلزله و بلایای آسمانی مرور کنیم.»
رئیس انجمن جراحان عمومی ایران ادامه می‌دهد: «در زمان بحران، حجم ضایعات وارده متعدد و متکثر است و پزشکی می‌تواند کارآمد باشد که بتواند بیماری‌های مختلف را اداره کند. به عبارتی یک جراح عمومی بايد از قفسه صدری، قلب و کلیه گرفته تا سیستم گوارشی و ... اطلاعات اداره یک بیمار اورژانسی را داشته باشد.»
او با اشاره به برگزاری دهمین کنگره سالانه انجمن علمی جراحان عمومی ایران در مردادماه امسال ادامه می‌دهد: «دو رویکرد اساسی کنگره امسال «مدیریت جراحی در بحران و تروما» و همچنین «مدیریت در بیماری‌های پستان، دیروز، امروز و فردا» خواهند بود و در این راستا بالاترین امتیاز بازآموزی مدون و مداوم، برای شرکت‌کنندگان گروه‌های هدف لحاظ می‌شود.»


تعداد بازدید :  114