شماره ۵۹۰ | ۱۳۹۴ چهارشنبه ۲۷ خرداد
صفحه را ببند
نگاهی به برنامه‌های فرهنگی هلال‌احمر قم
«مهدی ‎یاوران جوان »

شهروند| دوره آموزشی و کاربردی معارف مهدویت، با حضور بیش از ۵۰ نفر از اعضای کانون جوانان و با همکاری نماینده ولی فقیه استان قم در مجتمع یاوران مهدی(عج) برگزار شد. در این کارگاه که در مجتمع یاوران حضرت مهدی(عج) قم برگزار شد، استادان در سه کارگاه آموزشی با محورهای مرتبط با مهدویت ازجمله مهدویت و نماز، سبک زندگی و پاسخگویی به مسائل مهدوی و... به بررسی ابعاد مختلف مباحث مهدوی برای جوانان پرداختند.
در بخش اول این اردوی مهدوی جوانان هلال‌احمر از نمایشگاه دایمی انتظار و بصیرت که در مجتمع یاوران مهدی عج برپا شده است، بازدید کردند. در ادامه این کارگاه مهدوی حجت‌الاسلام‌والمسلمین علامه مهری مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال‌احمر استان قم به تبیین وظایف منتظران پرداخت. در ادامه مدرسان این کارگاه‌ها به تشریح مباحث مختلف مهدوی پرداخته و فعالیت‌‎‌های داوطلبانه و عام‌المنفعه اعضای جوان جمعیت هلال‌احمر را راهی برای گسترش فعالیت‌های مهدوی و انتظاری شایسته یک مهدی یاور واقعی در سطح کشور دانستند. گفتنی است، اعضای جوان هلال‌احمر در پایان کارگاه‌های مهدوی برای اقامه نماز در مسجد مقدس جمکران حضور یافتند.
برگزاری مسابقه فرهنگی جوانان مهدوی
با همکاری شبکه اجتماعی ماه نو
همچنین محمد مصباحی معاون امور جوانان جمعیت هلال‌احمر استان قم از برگزاری مسابقه فرهنگی «جوانان مهدوی» با همکاری شبکه اجتماعی ماه نو سازمان جوانان هلال‌احمر خبر داد و اظهار کرد: «تمامی اعضا و پرسنل سازمان جوانان در سراسر کشور می‌توانند با دریافت سوالات از طریق شبکه اجتماعی ماه نو به نشانی maheno.net  در این مسابقه شرکت کنند.» او افزود: «این مسابقه که با محوریت ایام شعبان و با مباحث مهدوی و احادیث مرتبط با جوانان طراحی شده با همکاری مدیر شبکه اجتماعی ماه نو از روز جوان روی صفحه ورودی شبکه اجتماعی ماه نو سازمان جوانان بارگذاری شده و علاقه‌مندان با داشتن شرایط لازم می‌توانند تا پایان خردادماه به صورت آنلاین در این مسابقه شرکت کنند.»
او در پایان با بیان این‌که مدیر شبکه ماه نو برای نخستین بار این امکان را فراهم کرده است تا اعضایی که هنوز به این شبکه نپیوسته‌اند با دریافت کد رهگیری بتوانند در این مسابقه شرکت کنند، خاطرنشان کرد: «اسامی افرادی که به تمام سوالات پاسخ صحیح بدهند در قرعه‌کشی شرکت داده می‌شود و به منتخبان جوایزی از سوی معاونت امور جوانان با همکاری نمایندگی ولی‌فقیه استان قم اهدا می‌شود.»

 


تعداد بازدید :  211