شماره ۵۸۴ | ۱۳۹۴ چهارشنبه ۲۰ خرداد
صفحه را ببند
برکناری غیرقانونی، فدراسیون جهانی را برافروخته کرد
خطر تعلیق بیخ گوش اتومبیلرانی ایران
مهرعلی در گفت‌وگو با «شهروند»: وزیر باید پاسخگوی کارش باشد

شهروند| بعد از گذشت تقریبا 2 ماه از برکناری مهرعلی از ریاست فدراسیون اتومبیلرانی همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد،‌ فدراسیون جهانی از وزارت ورزش درباره این اتفاق توضیح خواسته و احتمالا این رشته را در آینده با چالشی جدی مواجه خواهد کرد چون خطر تعلیق اتومبیلرانی را تهدید می‌کند.
نامه   فدراسیون جهانی
ژان لویی والنتاین،‌ دبیرکل فدراسیون بین‌المللی اتومبیلرانی در نامه‌ای به وزارت ورزش موضوع عزل حمیدرضا مهرعلی را جویا شد. در این نامه که خطاب به محمود گودرزی نوشته شده، فدراسیون جهانی از دلایل کنار رفتن مهرعلی سوال پرسیده و به نحوی کنایه‌آمیز اعلام کرده که اگر مجمعی در این‌خصوص برگزار شده،‌ به این نهاد اطلاع داده شود که البته به نظر می‌رسد هنوز پاسخی به این نامه از سوی وزارت ورزش داده نشده است.
در انتظار یک تعلیق دیگر
با این‌که در چند‌سال اخیر و بعد از چند فدراسیونی که قبل و بعد از المپیک لندن تعلیق شدند، خبری از این حاشیه‌ها در ورزشمان نبود،‌ حالا باید بار دیگر انتظار این اتفاق را در ورزشمان بکشیم. قبلا نیز برکناری برخی روسای فدراسیون‌ها برای ورزش کشورمان دردسرساز شده بود و گودرزی نیز از زمان حضورش دست به چنین اقدامی نزد تا این‌که در فدراسیون اتومبیلرانی این اتفاق رخ داد. حال باید دید این رشته که با گرفتن چند میزبانی گام در مسیر پیشرفت گذاشته،‌ خیلی زود به حاشیه می‌رود یا خیر.
مهرعلی:  آقایان همه چیزبلد پاسخگو   باشند!
حمیدرضا مهرعلی، رئیس سابق فدراسیون اتومبیلرانی و موتورسواری درباره این‌که وی بعد از برکناری‌اش با فدراسیون جهانی مکاتبه‌ای داشته یا خیر، به «شهروند» می‌گوید:‌ «دیگر عصر حجر نیست که از داخل کسی اطلاعات را به بیرون ببرد. الان دیگر اینترنت هست و کافی است که رسانه‌های داخلی ما بررسی شود. من در زمان حضورم 4 کرسی بین‌المللی گرفتم و به‌هرحال مسئولان فدراسیون جهانی متوجه این اتفاق می‌شوند. همین رالی خاورمیانه که اخیرا در ایران برگزار شد،‌ پایه‌گذارش من بودم. فکر می‌کنید مسئولان جهانی نمی‌گویند مهرعلی کجاست؟»
وی همچنین می‌افزاید: «البته از فدراسیون جهانی با من تماس گرفته شد و پرسیدند که استعفا کردم یا از طریق مجمع برکنار شدم که گفتم استعفایی در کار نبود. این اتفاق قبلا در رشته‌هایی مثل قایقرانی، تیروکمان و فوتبال رخ داده که تعلیق شدند. مسئولان جهانی پیگیر هستند و آقای وزیر هم باید پاسخگوی کارش باشد. قطعا من هم از این اتفاقات خوشحال نمی‌شوم اما کسانی که این کار را با من کردند و فکر می‌کردند همه چیز بلدند، حالا جواب بدهند. به من گفتند کنار برو که نرفتم و برکنارم کردند و حالا تبعات کار خود را می‌بینند.»


تعداد بازدید :  151