شماره ۵۸۴ | ۱۳۹۴ چهارشنبه ۲۰ خرداد
صفحه را ببند
گفت‌وگو با مهدی‌هاشمی رئیس فدراسیون تیراندازی
با این وضع به کسب سهمیه امیدی نیست

شهروند| تیراندازان اعزامی ایران به مسابقات جهانی کسب سهمیه المپیک در مونیخ درحالی روز دوشنبه گذشته به کار خود در این رقابت‌ها پایان دادند که در کسب سهمیه المپیک ناکام ماندند تا نگرانی‌ها بابت افت محسوس این رشته بیشتر شود. شاید خیلی‌ها از رئیس این فدراسیون که در مجلس شورای اسلامی هم عضویت دارد، توقع بیشتری داشته باشند اما او هم معتقد است دیگر بیشتر از این کاری از دستش برنمی‌آید. گفت‌وگوی «شهروند» را با سیدمهدی‌ هاشمی، رئیس فدراسیون تیراندازی بخوانید:
 نتایج تیراندازان در مسابقات کسب سهمیه المپیک    بسیار نگران‌کننده بود...
مدت‌ها قبل از آغاز این رقابت‌ها هشدار داده بودیم که اگر به ما کمکی نشود، قطعا ناکام خواهیم بود. درنهایت هم اردوی پیش از برگزاری این رقابت‌ها به دلیل مشکلات مالی لغو شد. حتی تیراندازان با تأخیر به آلمان محل برگزاری مسابقات اعزام شدند. این مسائل به تیم‌ملی ضربه زد و درنهایت هم منجر به عدم کسب سهمیه شد.
 با این وضع نباید منتظر کسب سهمیه از سوی تیراندازان برای المپیک ریو باشیم؟
ما امیدوار هستیم چون پتانسیل تیراندازان بالاست و این را قبلا نشان دادند اما اگر قرار باشد که حتی نتوانیم به تیراندازان فشنگ بدهیم و تمرینات بدون فشنگ دنبال شود، پس نباید خیلی توقع داشت. قطعا با این وضع و بدون تدارکات شانس کسب سهمیه پایین می‌آید  ولی ما یک لحظه هم از کار دست نمی‌کشیم.
 فشنگ ابتدایی‌ترین امکانات این رشته است. این مشکل حل شدنی نیست؟
جدا از بحث‌های مالی،‌ تهیه فشنگ مورد نیاز تیراندازان با موانع زیادی به دلیل شرایط سیاسی مواجه است. البته من می‌توانم این قول را بدهم که در صورت حل مشکلات مالی، مشکل کمبود فشنگ را حل کنیم چون عملا تمرینات ملی‌پوشان بدون فشنگ تعطیل می‌شود.
 با وزارت ورزش رایزنی برای حل مشکلاتتان   نداشتید؟
رایزنی که زیاد انجام شده و دوستان هم قول دادند که مشکلات ما حل شود اما هنوز که خبری نیست. بارها به ما قول دادند و ما هم خوشحال می‌شویم که مسئولان ورزش به ما کمک کنند. به‌هرحال وظیفه وزارت ورزش است که بودجه‌ای را در اختیار فدراسیون‌ها   بگذارد.
‌ شاید خیلی‌ها انتظار دارند با توجه به حضور شما در مجلس شورای اسلامی و نفوذی که دارید،‌ منابع مالی جذب فدراسیون شود.
من دیگر چقدر از اعتبار خودم استفاده کنم؟ تا به حال بیش از 7‌میلیارد تومان قرض کرده‌ام و دیگر نمی‌توانم به این کار ادامه دهم. حدود 7‌میلیارد و 700‌میلیون تومان بدهی داریم و باید به فکر پرداخت آنها هم باشیم اما تنها فکر و ذکرمان گذراندن امور جاری فدراسیون و اعزام‌های بین‌المللی شده است. بالاخره استفاده از اعتبار هم تا یک حدی ظرفیت دارد و از آن بیشتر دیگر نمی‌توانم کاری انجام دهم.
 البته همچنان برخی معتقدند شما به دلیل حضور در مجلس برای رسیدگی به امور فدراسیون وقت کافی ندارید؟
اتفاقا به همه کارها می‌رسم و از خیلی از مدیران ورزشی هم بیشتر کار می‌کنم. وقتی می‌خواستم برای ریاست فدراسیون دوباره کاندیدا شوم، قطعا این توانایی را در خودم دیدم که می‌توانم این 2 کار را همزمان انجام دهم. من خیلی از روزها در فدراسیون حضور دارم اما برخی متاسفانه از چیزی مطلع نیستند و انتقاد می‌کنند. با یک برنامه‌ریزی و زمان‌بندی مناسب توانسته‌ام هم در مجلس و هم در فدراسیون فعال باشم.


تعداد بازدید :  125