شماره ۵۸۴ | ۱۳۹۴ چهارشنبه ۲۰ خرداد
صفحه را ببند
روی خط خبر

دادستان کل کشور در جمع خبرنگاران: بقایی فعلا برای تحقیقات بازداشت است
حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدابراهیم رئیسی در حاشیه همایش روحانیت و قرآن در دستگاه قضا، در جمع خبرنگاران در مورد اتهام بقایی با عدم توضیح درباره اقتصادی یا امنیتی بودن اتهام وی گفت: این فرد فعلا برای انجام تحقیقات بازداشت شده تا مسائلی که نسبت به ایشان مطرح است،
بررسی شود.
به گزارش ایلنا، دادستان کل کشور در مورد آخرین وضع پرونده مسمومیت زائران در هتلی در مشهد گفت: دادستان مشهد هم پیش از این اعلام کردند، باز هم توضیح می‌دهم که درحال حاضر 5 نفر برای انجام تحقیقات بازداشت شده‌اند.وی با اعلام این خبر که هتلی که در آن مسمومیت زائران اتفاق افتاده فعلا پلمب شده است تا تحقیقات در ابعاد بهتر صورت گیرد؛ افزود: وزارت اطلاعات و نیروی انتظامی زیر نظر دادستان مشهد تحقیقات را ادامه می‌دهند اما فعلا نکته‌ای را به صورت رسمی نمی‌توانیم اعلام کنیم.رئیسی تصریح کرد: سمی که باعث مسمومیت زائران شده، به تهران فرستاده شده تا تحقیقات روی آن انجام شود. احتمالا در روزهای آینده با تحقیقاتی که از سم و از بازداشتی‌های این موضوع انجام می‌شود، قضیه مشخص بشود.

سخنگوی قوه قضائیه: برای لایحه وکالت با دولت اختلاف زیادی داریم
حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسنی‌اژه‌ای در حاشیه «همایش روحانیت و قرآن در دستگاه قضا» در جمع خبرنگاران در مورد لایحه وکالت گفت: بین دولت و قوه قضائیه موارد اختلاف زیادی وجود دارد. به گزارش ایلنا، سخنگوی قوه قضائیه ادامه داد: لایحه‌ای که قوه قضائیه فرستاده، با آنچه که به مجلس ارسال شده اختلاف بسیاری دارد. اژه‌ای همچنین تصریح کرد مواد زیادی از لایحه قوه قضائیه تغییر کرده که مجلس باید نسبت به آن اعلام نظر کند. با تمام اینها هر چیزی که با تایید شورای نگهبان تبدیل به قانون شد برای ما لازم‌الاجراست.

آملی‌لاریجانی در همایش روحانیت و قرآن در دستگاه قضا:
انس با قرآن مشکلات ما را کمتر خواهد کرد
رئیس قوه قضائیه در «همایش روحانیت و قرآن در دستگاه قضا» تاکید کرد: برگزاری این همایش به این معنا نیست که قوه قضائیه از قرآن جداست، بلکه به این مفهوم است که باید ارتباط با قرآن بیشتر شود و به اهمیت قرآن بیشتر توجه شود.آیت‌الله صادق آملی‌لاریجانی با اشاره به اهمیت مباحث فقهی و پژوهش در آثار تاریخی گفت: اخیرا در یک مورد متوجه شدیم که در دو نسخه درباره یک مسأله شرعی اختلاف وجود دارد و باید این اختلافات مورد بررسی و موشکافی قرار بگیرد. آملی‌لاریجانی تاکید کرد: قرآن نور است و هرچه قدر با آن انس و علاقه برقرار کنیم، مشکلات کمتری خواهیم داشت.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری: تنشی میان قوای سه‌گانه وجود ندارد
مجید انصاری گفت: در گذشته شاهد برخی تنش و تشنج‌ها در میان قوای سه‌گانه بودیم که این تنش‌ها امروز در روابط میان قوا دیده نمی‌شود.
به گزارش ایرنا، انصاری در حاشیه جلسه شورای اداری استان لرستان در جمع خبرنگاران افزود: طی دو‌ سال اخیر رابطه دولت و مجلس با یکدیگر خوب بوده است. وی با اشاره به برخی افت‌وخیزها در این روابط اظهار کرد: در مجموع همکاری سه قوا در عرصه‌های مختلف خوب بوده و در این راستا جلسات مشترکی نیز با هیأت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی و کمیسیون‌های مختلف آن برگزار شده است. وی ادامه داد: روابط دوطرفه دولت با قوه قضائیه نیز یک همکاری سازنده است و در مجموع سطح تعامل قوا بسیار مطلوب بوده و جلسات سران سه قوه به صورت مرتب تشکیل می‌شود.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران: فرمانداران با هرگونه بی‌انضباطی از سوی جریان‌ها و افراد طبق قانون برخورد می‌کنند
شهاب‌الدین چاوشی در گفت‌وگو با فارس با اشاره به اولین جلسه ستاد انتخابات گفت: جمهوری اسلامی ایران امروز به‌عنوان امن‌ترین کشور خاورمیانه باید مراقب حفظ وحدت ملی و امنیت اجتماعی باشد.
وی افزود: همه مسئولان به‌خصوص فرمانداران به‌عنوان نمایندگان عالی دولت در زمینه حفظ امنیت و ایجاد احساس امنیت عمومی و تلاش برای حفظ سرمایه اجتماعی ملت و اعتماد مردم مسئولیت ویژه دارند. چاوشی به ستاد انتخابات استان تهران اشاره و تاکید کرد: فرمانداران با بی‌انضباطی از سوی هر جریان و فردی که باشد برخورد قانونی می‌کنند.
رئیس ستاد انتخابات استان تهران خاطرنشان کرد: نگذاریم بی‌مایگان و چاپلوسان مجال رشد پیدا کنند، نیروهای اصیل و پایبند به ارزش‌های جمهوری اسلامی و پایبند به حقوق مردم را که کاربلد هستند شناسایی و در مسئولیت‌ها به کار گیرید. عزت و اقتدار جامعه اسلامی در سایه تحقق عدالت و توجه به عامه مردم و خواست و سلیقه آنها فراهم خواهد شد.


تعداد بازدید :  134