شماره ۵۸۴ | ۱۳۹۴ چهارشنبه ۲۰ خرداد
صفحه را ببند
کی‌روش: اتفاقات مهرآباد تاسف‌برانگیز بود

شهروند| قرار بود همه اتفاقات خیلی شیک رخ دهد. قرار بود بچه‌ها و اعضای کادرفنی تیم‌ملی فوتبال با پرواز چارتر عازم ازبکستان شوند و پس از انجام یک بازی دوستانه، برای انجام اولین جدال در مقدماتی جام‌جهانی و جام‌ملت‌های آسیا راهی ترکمنستان شوند. همه چیز طبق برنامه پیش می‌رفت که ناگهان به دلیل پرداخت نشدن پول پرواز چارتر به شرکت هوایی مربوط توسط علی کفاشیان، پرواز مدام به تأخیر افتاد و درنهایت پس از 4 ساعت سرگردانی عذاب‌آور، بازیکنان و کادرفنی پریدند.
شرم بر شما!
ماجرا درست از زمان برگشتن بازیکنان از پای پلکان هواپیما به سالن انتظار شروع شد. چهره‌های متعجبی که با گذشت یک ساعت از تاخیر، از شدت عصبانیت در هم رفت، بهترین توصیف ممکن از وضع را رقم می‌زد. بازیکنان کنار گیت پروازی در حالت نشسته عمدتا مشغول بازی با گوشی‌های گرانقیمت‌شان بودند اما یک نفر اصلا نمی‌توانست ساکت بنشیند. کی‌روش پس از این‌که دلیل تأخیر را جویا شد، مسئولان خط هوایی را به رفتار نامناسب با بازیکنان تیم‌ملی متهم کرد. او ادعا کرد اگر یک روز تا رفتن از ایران فاصله داشته باشد هم به‌شدت پیگیر یافتن مقصران این تأخیر خواهد بود. سرمربی فریاد «شرم بر شما» را ضمیمه اعتراض‌های خود کرد. کارلوس اندکی پس از آرام شدن گفت:  «مدت زمان زیادی است که به خاطر عدم وجود منابع مالی با مشکلات زیادی مواجه هستیم. با وجود این همه حمایت، بازیکنان تیم‌ملی و کادرفنی با تمام قوا کارشان را ادامه می‌دهند. اتفاقات فرودگاه مهرآباد تاسف‌برانگیز بود و شخصیت تیم‌ملی زیرسوال رفت.»
واکنش   بازیکنان
افشین پیروانی، مربی تیم‌ملی اعتقاد داشت اگر مشکلی در زمینه پرواز وجود داشت، باید زودتر کادرفنی در جریان قرار می‌گرفتند تا بازیکنان و مربیان این‌گونه معطل نشوند. در صحبت‌های بازیکنان تیم، فرضیه توطئه علیه کی‌روش موج می‌زد. آندرانیک تیموریان کاپیتان تیم‌ملی از وعده‌های پوچ و رویا شدن حضور در جام‌جهانی حرف زد، علیرضا حقیقی از تفاوت‌های پروازهای ورزشی در ایران و اروپا گفت و شجاعی به وضوح تئوری توطئه را مطرح کرد. ظاهرا کادر و بازیکنان این اتفاق را در راستای ماجرای آخرین سفر تیم‌ملی به اروپا ارزیابی می‌کنند؛ زمانی که کی‌روش به علت بدهی مالیاتی ممنوع‌الخروج شد و گفته می‌شد پای یکی از مسئولان در میان است.
پایان قصه و ‌هزار اما
به هرحال در شرایطی که کی‌روش در گوشه‌ای از سالن درحال نظرخواهی از بازیکنان تیم‌ملی برای لغو سفر بود، پس از 4 ساعت هواپیما آماده حرکت شد اما ابهامات زیادی باقی ماند. حتی اگر تئوری توطئه را قبول نکنیم، می‌توانیم این اهمال بزرگ را بپذیریم؟ با این وضع و فقر امکانات آیا نباید به کی‌روش حق بدهیم که مدام زبان به اعتراض بگشاید؟


تعداد بازدید :  177