شماره ۵۸۴ | ۱۳۹۴ چهارشنبه ۲۰ خرداد
صفحه را ببند
خبر

وزیر علوم، روسای 21 دانشگاه کشور را منصوب کرد
حکم ریاست دانشگاه تهران برای محمود نیلی‌احمدآبادی
شهروند| دکتر محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با صدور احکام جداگانه‌ای و براساس مصوبه شورایعالی انقلاب فرهنگی، روسای 21 دانشگاه کشور را منصوب کرد.
دکتر محمد فرهادی در این احکام، دکتر محمود نیلی‌احمدآبادی را به ریاست دانشگاه تهران، دکتر محمدتقی احمدی را به ریاست دانشگاه تربیت مدرس، دکتر حسن ولی‌زاده را به ریاست دانشگاه شهید مدنی آذربایجان، دکتر فردین اخلاقیان‌طاب را به ریاست دانشگاه کردستان، دکتر محمدعلی‌ اکبری را به ریاست دانشگاه ایلام، دکتر شایان شامحمدی را به ریاست دانشگاه شهرکرد، دکتر محمودرضا رحیمی را به ریاست دانشگاه یاسوج، دکتر مسعود نادریان‌جهرمی را به ریاست دانشگاه جهرم، دکتر محمد میرزایی بادیزی را به ریاست دانشگاه تحصیلات تکمیلی و فناوری پیشرفته کرمان، دکتر عبدالمجید مصلح را به ریاست دانشگاه خلیج‌فارس و دکتر بهمن حیاتی را به ریاست دانشگاه ملایر منصوب کرد.
وزیر علوم همچنین، دکتر علیرضا بندانی را به ریاست دانشگاه سیستان و بلوچستان، دکتر ناصر مهرشاد را به ریاست دانشگاه صنعتی بیرجند، دکتر علی‌اصغر بهشتی را به ریاست دانشگاه مهندسی فناوری‌های نوین قوچان، دکتر محمدحسین شفیعی‌میم را به ریاست دانشگاه بزرگمهر قائنات، دکتر علی‌رضا باقری‌ثالث را به ریاست دانشگاه حضرت معصومه(س)، دکتر محمود نیلی را به ریاست دانشگاه صنعتی همدان، دکتر فرامرز میرزایی را به ریاست دانشگاه سیدجمال‌الدین اسدآبادی، دکتر عباس کلانتری را به ریاست دانشگاه آیت‌الله حائری میبد، دکتر امین‌رضا نقره‌آبادی را به ریاست دانشگاه صنعتی شهدای هویزه و دکتر فتح‌الله قدس را به ریاست دانشگاه خواهران سمنان (فرزانگان) منصوب کرد.
این افراد پیش از این به‌عنوان سرپرست دانشگاه مشغول فعالیت بودند و پس از تأیید شورایعالی انقلاب فرهنگی، وزیر علوم احکام ریاست آنها را صادر کرد.

کشته شدن 2هزار سگ با اسلحه گرم   در کرمان در یک سال گذشته
آرمان کرمان| معدوم‌سازی سگ‌های ولگرد با اسلحه گرم در کرمان درحالی صورت می‌گیرد که مجوزی از سوی سازمان حفاظت محیط‌زیست در این رابطه صادر نشده است. در جلسه سندبخشی امنیت غذایی استان کرمان در روز یکشنبه، مدیرعامل مدیریت پسماند شهرداری کرمان از معدوم‌سازی 2‌هزار قلاده سگ در شهرستان در ‌سال گذشته خبر داد و این درحالی است که معدوم کردن حیوانات باید با مجوز و طبق قوانین خاصی صورت گیرد. اسماعیل جهانشاهی، مدیرعامل مدیریت پسماند شهرداری کرمان، علت معدوم کردن سگ‌ها را تضمین سلامت مردم بیان کرد و گفت: معدوم کردن این حیوانات با سلاح گرم انجام شده و مجوز این امر را از فرمانداری شهرستان کرمان دریافت کرده‌ایم اما حفاظت محیط‌زیست چنین مجوزی صادر نکرده است. این درحالی است که مجتبی نیک‌طبع، معاون نظارت پالایش حفاظت محیط‌زیست استان کرمان در این‌باره گفت: این موضوع خلاف مقررات است و به هیچ وجه با سازمان هماهنگ نشده است. او ادامه داد:  دستور معدوم‌سازی این حیوانات را سازمان دهیاری و شهرداری وزارت کشور صادر می‌کند و متولی امر نیز شهرداری‌های کشور هستند. بر این اساس باید طبق همان روش‌هایی که در دستورالعمل آمده و به صورت مکتوب برای مسئولان امر فرستاده شده است، عمل شود؛ اگر شهرداری چنین اقدامی انجام داده ما از جزییات آن مطلع نیستیم. نیک‌طبع تأکید کرد: ما حتی در جلسات نیز پیشنهاد داده‌ایم اگر امکان عملی شدن دستورالعمل در تمام استان وجود ندارد، در یکی دو مرکز به صورت پایلوت انجام شده و سگ‌های بلاصاحب زنده‌گیری و آزاد شوند مگر این‌که بیماری خاصی داشته باشند که برای سلامت جامعه مضر باشد که در این صورت دامپزشکی با روش‌های خاص خود اقدام می‌کند. معاون نظارت پالایش حفاظت محیط‌زیست در پایان خاطرنشان کرد: کشتن سگ‌ها با اسلحه گرم مدنظر ما نبوده و آن را توصیه نکرده‌ایم و حتی با شهرستان‌هایی که به دنبال چنین کاری بوده‌اند به صراحت مخالفت کرده‌ایم.

رئیس سازمان غذا و دارو: کمبود سرم‌های تزریقی رفع شد
شهروند| معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو اعلام کرد: کمبود‌ها و محدودیت‌های ایجاد شده در توزیع سرم‌های تزریقی رفع شد.
به گزارش سازمان غذا و دارو، رسول دیناروند گفت:  به دنبال اقدامات و اصلاحات صورت گرفته، خط تولیدی که از رده خارج شده بود از هفته گذشته با ظرفیت کامل، تولیدات لازم را انجام می‌دهد و اکنون به هیچ عنوان مشکل تولید سرم‌های تزریقی را نداریم و محدودیت‌های توزیع آن برطرف شده است. او با تاکید بر این‌که این فرآورده، لزوما تزریقی، بیمارستانی به شمار می‌آید، به این موضوع نیز تاکید کرد که بیش از یک ماه است، مشکل تولید سرم‌های تزریقی حل شده است و جای نگرانی برای بیمارستان‌ها و بیماران وجود ندارد.

 


تعداد بازدید :  159