شماره ۵۸۴ | ۱۳۹۴ چهارشنبه ۲۰ خرداد
صفحه را ببند
از تالار چه خبر

   پرداخت ۵۸۹‌میلیارد ریال سود
 در اردیبهشت| مدیریت ارتباط با مشتریان و خدمات الکترونیک شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات) اعلام کرد بیش از ۵۸۹‌میلیارد ریال سود انواع اوراق در اردیبهشت ۹۴ به سرمایه‌گذاران پرداخت شده است. درحال حاضر حدود 50 نوع اوراق (اجاره، مرابحه، مشارکت و گواهی سپرده) در بازار سرمایه منتشر شده است که سود این اوراق به صورت ماهانه یا
سه ماهه به سرمایه‌گذاران پرداخت می‌شود.

 خرید و فروش 80‌میلیون سهم
 در فرابورس| بازار فرابورس دیروز با خرید و فروش 80‌میلیون ورقه بهادار به ارزش یک‌هزار و 93‌میلیارد و 320‌میلیون ریال به کار خود پایان داد. دیروز درحالی‌که شرکت‌های نیرو سرمایه، مرجان‌کار و سرمایه‌گذاری اقتصاد نوین بیشترین افزایش قیمت را به نام خود ثبت کردند، شرکت‌های توسعه و عمران کرمان، تولید برق عسلویه مپنا و حق‌تقدم توکا ریل با بیشترین افت قیمت مواجه شدند و آیفکس با اندکی کاهش روی 691 واحد متوقف شد.

 خداحافظی کارگزاران با تالار فیزیکی| پناهیان مدیرعامل بورس کالای ایران در مجمع عادی سالیانه بورس کالا گفت: براساس هماهنگی‌های صورت گرفته تا اواخر نوامبر معاملات فیزیکی چند محصول با کشورهای مستقل مشترک‌المنافع (CIS) از بورس کالای ایران آغاز می‌شود. وی با اشاره به توسعه تالارهای منطقه‌ای بورس کالا در سراسر کشور گفت: ظرف چند هفته آینده تالار بورس کالا در اصفهان راه‌اندازی می‌شود. پناهیان در پایان با اشاره به این‌که درحال رایزنی با شرکت‌های تأمین سرمایه برای معاملات اوراق سلف موازی استاندارد بر روی دارایی‌های جدید هستیم، گفت: از برنامه‌های بازار مشتقه، آغاز قراردادهای آتی ذرت، زعفران و میلگرد است که هفته جاری شاهد راه‌اندازی قرارداد آتی کنجاله سویا در بورس کالای ایران بودیم.


تعداد بازدید :  130