شماره ۵۸۴ | ۱۳۹۴ چهارشنبه ۲۰ خرداد
صفحه را ببند
اقتصاد جهان

   مالیات سفر هوایی انگلیس گران‌‎تر از متوسط جهانی| مسافرانی که به انگلیس سفر می‌کنند یا آن را به مقصد جای دیگری ترک می‌کنند بیشترین میزان مالیات در اتحادیه اروپا را پرداخت می‌کنند که البته بالاتر از متوسط مالیات بین‌المللی است. براساس تحقیق گروه UHYهکر یانگ متوسط مالیات جهانی  پروازهای بلندمدت 35 دلاراست، این درحالی است که مالیات پروازهای بلندمدت در این کشور 71 پوند محاسبه شده است.(اینترنشنال بیزینس تایمز)

  کاهش شاخص بورس اروپا و آسیا| به دنبال گمانه‌زنی‌ها بر سر بالارفتن نرخ بهره بانکی آمریکا و همچنین کاهش تقاضای نفتی چین، شاخص بورس کشورهای اروپایی و آسیایی دستخوش تغییرات شد. در همین حال شاخص بورس کشورهای اروپایی نیم دهم‌درصد کاهش یافت و همچنین این مقدار کاهش برای بورس کشورهای آسیایی هشت دهم‌درصد گزارش شد.(بلومبرگ)

  حق وتوی چین در بانک سرمایه‌گذاری زیرساخت آسیا|چین درنهایت «امتیاز وتو» در تصمیم‌گیر‌ی‌های بانک سرمایه‌گذاری زیرساخت آسیا را دریافت کرد. براساس مفاد مشارکت این بانک، چین نزدیک به 30‌میلیارد دلار از 100‌میلیارد دلار سرمایه پایه این بانک را تأمین می‌کند و این امر به چین حق 25 تا 30‌درصدی از تمامی رای‌ها را می‌دهد. بانک سرمایه‌گذاری زیرساخت آسیا که انتظار می‌رود اواخر امسال فعالیت خود را آغاز کند، به‌عنوان رقیب بانک جهانی و بانک توسعه آسیایی دیده می‌شود.(وال استریت ژورنال)


تعداد بازدید :  108