شماره ۵۸۴ | ۱۳۹۴ چهارشنبه ۲۰ خرداد
صفحه را ببند
همدردی‌ چینی‌ها را به سینما کشاند

«سن آندریاس» فیلمی از کمپانی برادران وارنر و نیولاین، جدیدترین فیلم ‌هالیوودی است که چینی‌ها را جذب خود کرده است.
به گزارش مهر به نقل از‌ هالیوود ریپورتر، این فیلم ماجراجویی که درباره وقوع زلزله است در ۶ روز اول اکرانش در چین ۵۵‌میلیون دلار فروش کرده است. گفته می‌شود به دلیل حس مشترک چینی‌ها از زلزله و تصویر این فیلم از این رویداد، این اشتیاق برای تماشای آن به وجود آمده است. در ماه می‌۲۰۰۸ یک زلزله به قدرت ۷.۹ ریشتر نزدیک به ۹۰‌هزار نفر را در چین کشت و ۴.۸‌میلیون بی‌خانمان در استان سیچوان به جای‌ گذاشت. دواین جانسون بازیگر نقش اصلی فیلم برای معرفی فیلمش راهی پکن شد. او برای بازی در مجموعه «سریع و خشمگین» پیش از این هم بازیگر محبوب و شناخته شده‌ای در چین بود. فیلم «سن آندریاس» در ۲۸۶‌هزار و ۲۸۰ سالن سینما در چین اکران شده و ۸‌میلیون و ۲۴۰‌هزار نفر آن را تماشا کرده‌اند. این فیلم موفق شد فیلم مانگای ژاپنی «پیشم بمان دورامون» را که نخستین فیلم ژاپنی است که در سه ‌سال اخیر در چین اکران می‌شود، به مکان دوم براند. این فیلم که درباره یک گربه رباتی است، این هفته ۳۵.۳۱‌میلیون دلار فروخت تا میزان فروشش در ۱۱ روز را به ۷۴‌میلیون و ۴۵۰‌هزار دلار برساند. «پیشم بمان دورامون» در ۲۵۹‌هزار و ۷۸۸ سالن به نمایش درآمده و ۶‌میلیون و ۱۹۰‌هزار نفر به تماشای آن نشستند. از‌ سال ۲۰۱۲ که تنش‌ها بین چین و ژاپن بر سر جزایر دریای جنوبی چین بالا گرفت، روابط فرهنگی این دو کشور رو به سردی گذاشت.

 


تعداد بازدید :  133