شماره ۵۸۴ | ۱۳۹۴ چهارشنبه ۲۰ خرداد
صفحه را ببند
پرسه در بازار

نرخ زولبیا و بامیه 9‌هزار و 600 تومان تعیین شد
نرخ زولبیا و بامیه برای ماه رمضان امسال اندکی کمتر از نرخ پیشنهادی اتحادیه قنادان مصوب شد. براساس پیشنهاد این صنف بنا بود قیمت هر کیلوگرم زولبیا و بامیه در ماه رمضان‌ سال‌جاری با 1500 تومان افزایش به 10‌هزار تومان برسد که شورای اصناف این با رقم 9‌هزار و 600 تومان موافقت کرده است. علی بهره‌مند رئیس اتحادیه قنادان با اعلام این خبر گفت: پیشنهاد اولیه اتحادیه قنادان برای هر کیلوگرم زولبیا و بامیه براساس هزینه‌های تولید 11‌هزار تومان بود که بعد این پیشنهاد به رقم 10‌هزار تومان رسید.  نرخ هر کیلوگرم از این محصول در ماه رمضان ‌سال گذشته 8‌هزار و 500 تومان بود.

اعلام جدیدترین نرخ‌های کارواش
جدیدترین نرخ کارواش اعلام شد بر این اساس حداقل قیمت برای روشویی اتومبیل به صورت دستی 7‌هزار تومان و حداکثر برای روشویی اتوماتیک همراه با واکس و براق‌کننده 18‌هزار تومان تعیین شده است. علیرضا راسی رئیس اتحادیه اتوسرویس، تعمیرگاه، کارواش و پارکینگ‌داران با اعلام این خبر تأکید کرد: در بعضی از صنوف و ازجمله در اغذیه‌فروشی‌ها یا رستوران‌داران شاهدیم که براساس منطقه‌ قرارگیری، نوع سرویس‌دهی و هزینه‌هایی که آنها انجام می‌دهند، نرخ غذاها متفاوت است؛ زیرا هزینه اجاره و مالیات در این مناطق متفاوت است بنابراین در این صنف نیز باید این‌گونه باشد. در ضمن گرفتن هرگونه مبلغی توسط کارگران فعال در کارواش‌ها غیرقانونی است.

کاهش 41‌درصدی خرید و فروش مسکن
از میان مناطق ۲۲گانه شهرداری تهران، بیشترین متوسط قیمت یک مترمربع زیربنای مسکونی معامله‌شده معادل 78.9‌میلیون ریال به منطقه3 و کمترین آن با 21.1‌میلیون ریال به منطقه ۱۸ تعلق داشته است. نتایج بررسی‌های بانک مرکزی از تحولات بازار مسکن شهر تهران در اردیبهشت‌ماه ‌سال 94 نشان می‌دهد در این مقطع متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله‌شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران 39‌میلیون ریال بود که نسبت به ماه مشابه‌ سال قبل 0.2‌درصد کاهش نشان می‌دهد. در ماه مورد گزارش، تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران به 14‌هزار و 265 واحد مسکونی رسید که نسبت به ماه مشابه ‌سال قبل با 41‌درصد کاهش مواجه بوده است. بررسی توزیع تعداد واحدهای مسکونی معامله‌شده به تفکیک عمر بنا در اردیبهشت‌ماه 94 حاکی از آن است که واحدهای نوساز تا 5‌سال ساخت با سهم 53.7‌درصد بیشترین حجم از واحدهای مسکونی معامله‌شده را به خود اختصاص داده‌اند. سهم گفته شده در مقایسه با اردیبهشت‌ماه ‌سال 93 معادل 1.3 واحد ‌درصد کاهش را نشان می‌دهد.


تعداد بازدید :  128