شماره ۵۸۴ | ۱۳۹۴ چهارشنبه ۲۰ خرداد
صفحه را ببند
22خردادماه
روز جهانی ورزش برای معلولان ذهنی

 رئيس انجمن ورزش برای افراد با هوش‌ميانه گفت: فدراسيون جهانی ورزش برای افراد با معلوليت ذهنی با نامگذاری روز 22خرداد (12ژوئن) به‌نام ورزش معلولان ذهنی به‌دنبال ترغيب کشورهای عضو برای فعاليت بيشتر و کشورهای غيرعضو جهت شروع فعاليت است.
به‌گزارش فدراسيون ورزش‌های جانبازان و معلولان، با اعلام فدراسيون جهانی ورزش برای افراد کم‌توان ذهنی (INAS) روز 12 ژوئن (22خرداد) به‌عنوان روز جهانی ورزش برای افراد دارای معلوليت ذهنی نامگذاری شده است.
رئيس انجمن ورزش برای افراد باهوش‌ميانه، درخصوص نامگذاری اين روز گفت: افراد دارای معلوليت ذهنی،‌ درصد بالايی از جامعه معلولان ايران و جهان را تشکيل می‌دهند و فدراسيون جهانی ورزش معلولان ذهنی، با نامگذاری اين روز برای معرفی و گسترش بيشتر ورزش اين قشر تلاش می‌کند.
عباس باغستانی افزود: ايران نيز از‌ سال 71 شمسی و اوايل فعاليت فدراسيون ورزش برای افراد دارای معلوليت ذهنی، به عضويت آن درآمد و طی اين سال‌ها در مسابقات مختلف شرکت کرده است که می‌توان به کسب مقام اول در مسابقات جهانی فوتسال و نيز دريافت نشان‌های رنگارنگ در رشته دووميدانی اشاره کرد.
رئيس انجمن ورزش برای افراد با هوش‌ميانه خاطرنشان کرد:   فدراسيون جهانی ورزش برای افراد با معلوليت ذهنی با نامگذاری اين روز (12ژوئن) در پی آن است تا کشورهای عضو را به فعاليت بيشتر و کشورهای غير عضو را برای شروع فعاليت و عضويت در اين فدراسيون ترغيب کند. ضمن اينکه اين روز فرصت خوبی است تا با کمک از پتانسيل رسانه‌ها نسبت به آگاهی‌رسانی عمومی به کليه اقشار جامعه درخصوص توانمندی اين افراد و نيز جلب حمايت سايرين، اقدام شود.
باغستانی افزود: در ايران نيز در نظر داريم به مناسبت اين روز اقدامات ويژه‌ای انجام دهيم که البته با توجه به کمبود وقت، پس از مشخص‌شدن ريزبرنامه‌ها، نسبت به اعلام آن اقدام می‌شود. وی در ادامه تصريح کرد: من به‌عنوان رئيس انجمن افراد باهوش‌ميانه از والدين اين عزيزان درخواست می‌کنم با همکاری خود در برداشتن گام‌های بزرگ با ما همراهی کنند، از مسئولان وزارت ورزش، فدراسيون‌های ورزشی، آموزش‌وپرورش استثنايی، بهزيستی و کليه مراکز و نهادهايی که به‌نوعی با اين عزيزان در ارتباط هستند نيز می‌خواهم که هرکدام در حد توان و اختيارات خود از ورزش معلولان‌ذهنی حمايت کنند و بسترساز حضور بيشتر اين افراد به‌وسيله ورزش در جامعه باشند. در اين زمينه حمايت خيرين و همراهی چهره‌های ورزشی، فرهنگی، هنری و چهره‌های ماندگار نيز بسيار اثربخش
خواهد بود.
رئيس انجمن ورزش برای افراد با هوش‌ميانه گفت: نقش رسانه‌های جمعی در انعکاس اين‌روز و همين‌طور انعکاس فعاليت‌های اين عزيزان در طول سال، بسيار مهم و تاثيرگذار است و می‌تواند در گسترش فرهنگ عمومی پذيرش توانمندی افراد با معلوليت ذهنی، اثر بخش باشد و از همين‌جا از کليه عزيزان فعال در رسانه درخواست می‌کنم در اين زمينه ياری‌بخش ما باشند.


تعداد بازدید :  100