شماره ۵۸۴ | ۱۳۹۴ چهارشنبه ۲۰ خرداد
صفحه را ببند
پلیس مخصوص برای کودکان و نوجوانان

رئیس اداره حقوقی پلیس آگاهی ناجا گفته: تشکیل پلیس ویژه کودکان و نوجوانان که از نوآوری‌های قانون آیین دادرسی کیفری جدید است، در تیر ماه امسال اجرایی
 می شود.به گزارش مهر و طبق گفته های سرگرد جمشید راد، بر اساس ماده ۳۱ قانون، به منظور حسن اجرای وظایف ضابطان در مورد کودکان و نوجوانان، پلیس ویژه اطفال و نوجوانان در ناجا تشکیل و مشغول به کار می شود.
جمشید راد با بیان اینکه هم اکنون با همکاری قوه قضائیه و نمایندگان ناجا از جمله نماینده حقوقی پلیس آگاهی
پیش نویس مقدماتی لایحه پلیس ویژه کودکان و نوجوانان در حال تهیه و تنظیم است، گفت: پس از اجرایی شدن قانون آیین دادرسی کیفری، پلیس با کمک قوه قضائیه به جرایم کودکان و نوجوانان رسیدگی می‌کند. از ویژگی‌های لایحه پلیس ویژه اطفال و نوجوانان این است که از کارکنانی که در رشته‌های حقوق، روانشناسی و علوم اجتماعی تحصیل کرده‌اند و تجارب کافی در این زمینه دارند، بهره‌برداری کاربردی و بهینه می‌شود.
توجه به روحیات کودکان و نوجوانی که ممکن است در طول زندگی خود دچار بزه شوند از مهم‌ترین نکات روانشناسی بوده که بارها مورد توجه واقع شده است. اینکه کودکی به دلیل شرایط زندگی جرمی را مرتکب شود نیازمند نگاه دقیق و ریزبینانه ا  ی است که شاید هر کسی توانایی کشف دقیق آن را نداشته باشد. حالا و با تشکیل پلیس ویژه کودکان و نوجوانان امیدواریم به این مهم توجه بیشتری شود تا با برخورد صحیح و اصولی کودکان و نوجوانان بزهکار هرگز به سمت جرم باز نگردند.

 


تعداد بازدید :  117