شماره ۵۸۲ | ۱۳۹۴ دوشنبه ۱۸ خرداد
صفحه را ببند
در یکی از هتل‌های مشهد رخ داد
مرگ 4 زائر عرب بر اثر سم پاش هتل

شهروند| 23 زائر از كاروان 60 نفره عربستانی به دليل سم‌پاشی طبقه بالای اتاق‌های هتل محل اقامتشان در مشهد مسموم شدند و 4 نفر از آنها در بيمارستان جان خود را از دست دادند.
چند روز پيش 60زائر عربستاني براي زيارت به ايران آمدند و در يكي از هتل‌هاي مشهد ساكن شدند. شامگاه شنبه بود كه خبر رسيد 23 زائر كه در قالب يك كاروان زيارتي بودند، به سرنوشت تلخي دچار شده‌اند. آنها در يك لحظه به دليل نامعلومي حالشان بد شد، تا جايي كه به بيمارستان منتقل شدند. در بيمارستان بود كه خبر رسيد اين 23 زائر دچار مسموميت شديد شده‌اند و حال وخيمي دارند. پزشكان تمام تلاش خود را براي نجات جان اين زائران كردند اما اين تلاش‌ها براي4 نفر از آنها بي‌فايده بود و 4زائر جان خود را از دست دادند.  رئیس بیمارستان امام رضا(ع) مشهد گفت: 23 زائر غیرایرانی بر اثر مسمومیت در این بیمارستان بستری شدند که متاسفانه سه نفر از آنان تاکنون فوت کرده اند. دکتر عبدالله بهرامی افزود: این زائران که در قالب تور زیارتی سیاحتی از عربستان به مشهد سفر کرده اند شامل 9 زن و 14 مرد صبح یکشنبه با علائم سرگیجه، استفراغ، تهوع و افت فشار خون به بیمارستان امام رضا(ع) انتقال یافتند.  وی گفت: به رغم تلاش پزشکان تاکنون 4 نفر از این افراد شامل یک دختر 14 ساله و 3 کودک
 سه ساله به علت مقاومت کمتر بدنی، جان باختند.  رئیس بیمارستان امام رضا(ع) مشهد افزود: بقیه این بیماران هم اینک در بخش آی.سی.یو در بیمارستان امام رضا (ع) مشهد بستری هستند. همچنين غلامعلي صادقي دادستان عمومي و انقلاب مشهد در ارتباط با مسموميت اين زائران عربستاني به خبرگزاری صداوسیما گفت: «23‌زائر عربستانی که با یک کاروان 60 نفره برای زیارت به مشهد آمده بودند در یکی از هتل‌های خیابان امام‌رضا(ع) مشهد به دليل سم‌پاشی طبقه بالای اتاق‌های هتل محل اقامتشان دچار مسمومیت شدند که متاسفانه 4 نفر از این زائران فوت کردند.»  صادقی افزود: «در این خصوص پرونده‌ای در دادگستری مشهد تشکیل و برای بررسی موضوع بازپرس ویژه تعیین شده است و به‌سرعت درحال بررسی هستیم. برخی رسانه‌ها این اتفاق را سیاسی جلوه داده‌اند اما اعلام می‌کنیم که موضوع سیاسی نبوده است با این وجود از دید قضایی تمام جوانب و احتمالات را بررسی خواهیم کرد.»


تعداد بازدید :  557