شماره ۵۸۲ | ۱۳۹۴ دوشنبه ۱۸ خرداد
صفحه را ببند
سخنگوی نیروی انتظامی خبر داد:
انحراف در عملکرد بنیاد تعاون ناجا محرز شده است
ابلاغی برای حضور بانوان در استادیوم‌ها نداشتیم سینماها از افطار تا سحر در ماه رمضان فعالیت می کنند

شهروند| انحرافات شرکت‌های تابعه بنیاد تعاون ناجا محرز است و افرادی در این زمینه دستگیر شدند. بر این اساس پرونده همچنان مفتوح و درحال
 برررسی است. سردار «سعید منتظرالمهدی» سخنگوی نیروی انتظامی، دیروز با اعلام این مطلب گفت: انحرافاتی در شرکت‌های زیرمجموعه بنیاد تعاون ناجا انجام شد و سیستم‌های حفاظتی و بازرسی این مسأله را‌ سال گذشته به فرمانده وقت ناجا اعلام کردند. منتظرالمهدی در اولین نشست خبری خود به‌عنوان سخنگوی نیروی انتظامی افزود: فرمانده وقت ناجا پرونده قضایی در این زمینه تشکیل داد و موضوع را پیگیری کرد و درنهایت پرونده به دست قوه قضائیه سپرده شد. او در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد‌ با درخواست سینماگران برای اجرای طرح «افطار تا سحر» موافقیم و سینماها در ماه مبارک رمضان به جز شب‌های قدر می‌توانند تا سحر فعالیت کنند.
فروش نفت بابت کسری حقوق کارمندان ناجا بود
سخنگوی ناجا در مورد بحث فروش نفت توسط ناجا گفت: این مسأله بابت کسری حقوق کارمندان ناجا بوده و مشکلش این بود که پروتکل اقدامات قانونی و تشریفات این کار در دوران قبلی مخدوش بوده و با یک روش دخلی و خرجی می‌توان آن را حل کرد. در جلسه‌ای که در ‌سال 92 با حضور معاون اول رئیس‌جمهور، وزیر نفت، رئیس خزانه‌داری، رئیس بانک مرکزی، آقای نوبخت و چند تن از مسئولان ناجا برگزار شد، این موضوع مورد بررسی قرار گرفت. سخنگوی ناجا تصریح کرد: قضیه بدین ترتیب بود که نیروی انتظامی، نفتی را بابت کسری بودجه گرفته و فروخته بود و مبلغ آن را بابت کسری حقوق کارکنان ناجا پرداخت کرده بود.  مشکل این بود که پروتکل اقدامات قانونی و تشریفات این کار در دوران دولت قبل مخدوش بود؛ قرار شد نوبخت گزارشی تهیه و به رئیس‌جمهوری بدهد. او گفت: البته می‌توان با روش دخلی و خرجی کردن که یک شیوه حسابداری است و برای اصلاح دفاتر حسابداری انجام می‌شود این پول را جزو دیون حساب کرد و آن را در ناجا کارسازی کرد و حواله کشید و در قبال حواله به خزانه دولت برگشت داد.  این جزو دیون بود و کسری بودجه ناجا بوده بنابراین باید کارسازی شود و با روش دخلی و خرجی آن را محاسبه کرد؛ در این‌خصوص نه وجهی می‌رود و نه وجهی می‌آید. به گفته سخنگوی ناجا، در دهه گذشته نیز این اتفاق افتاده و خرید بنزها نیز با همین روش بود. هرگاه سیستم‌های نظارتی و بازرسی متوجه شوند فردی تخطی کرده و از مدار اخلاق خارج شده با آن برخورد می‌کنند و نتایج آن اطلاع‌رسانی می‌شود.
ابلاغی برای حضور بانوان در استادیوم‌ها نداشتیم
منتظرالمهدی درباره حضور زنان در استادیوم‌ها، گفت: هیچ ابلاغی برای حضور بانوان در استادیوم‌ها نداشتیم و مرجع رسمی صدور مجوز، وزارت کشور است و اگر ابلاغ شود ما امنیت آنان را تأمین خواهیم کرد.  به گفته او، برای حضور بانوان در ورزشگاه‌ها سه هسته اصلی و تصمیم‌گیر وزارت ورزش، کشور و ناجا هستند.  او در مورد حضور تعدادی از بانوان در بازی بسکتبال اظهار داشت: شاید تعدادی بودند که هماهنگ شده بود.
راه‌اندازی پلیس کودک اول تیرماه ابلاغ می‌شود
سخنگوی نیروی انتظامی گفت: پلیس کودک به‌عنوان برنامه‌ای جدید اول تیرماه امسال ابلاغ می‌شود. البته این درحالی است که زیرساخت‌های آن در پلیس پیشگیری انجام شده و بحث ابلاغ سازوکارهای آن انجام خواهد شد. به گفته او، آموزش و پرورش یکی از مولفه‌های اصلی راه‌اندازی این پلیس است و تاکنون جلسات متعددی با آنها برگزار شده است.
برای برخورد با تخلفات آمادگی داریم
منتظرالمهدی با بیان این‌که برای برخورد با تخلفات انتخاباتی آمادگی داریم، اظهار کرد: نیروی انتظامی با رصد کامل فضای جامعه و سایبر با سیاست پیش‌دستی و پیشگیری تلاش خواهد کرد و اگر مشکلی پیش بیاید و هرگونه اتفاقی رخ دهد با آنها برخورد خواهیم کرد.  
طرح جمع‌آوری معتادان مانند طرح سالم‌سازی محیط‌زیست نیست
سخنگوی نیروی انتظامی گفت: طرح جمع‌آوری معتادان طرح سالم‌سازی محیط‌زیست نیست چرا که معتادان انسان هستند و ما می‌توانیم همه آنها را ظرف یک هفته جمع‌آوری کنیم اما مشکل بعد از جمع‌آوری است. منتظرالمهدی ادامه داد: به‌عنوان مثال بیش از 5 تا 6 کمپ 10هزار نفری در تهران نیاز است اما سعی داریم در حوزه پیشگیری هزینه مداخله و مقابله نیروی انتظامی را کاهش دهیم.
پورشه با پراید برای ناجا فرقی ندارد
سخنگوی ناجا در مورد قضیه دوردور کردن ماشین‌ها گفت:  وجود چنین ماشین‌هایی زمینه ایجاد فاصله طبقاتی است که تبعات آن در جامعه بسیار زیاد است. او با اشاره به برخورد نیروی انتظامی با دوردورهای این ماشین‌ها و بازخورد مردم نسبت به عملکرد ناجا گفت: در برخورد با این خودروها صرفا تخلفات مدنظر است. بر این اساس نه پورشه بودن خودروها نه پراید بودن آنها و نه سرنشینان این خودروها مهم است، بلکه با آنها اگر از مدار اخلاق و قانون عبور کنند، برخورد خواهیم کرد.
 ساماندهی زنان کارتن خواب به عهده شهرداری است
منتظرالمهدی با بیان این‌که ساماندهی زنان کارتن‌خواب از وظایف شهرداری است، گفت: شهرداری موظف است تا نسبت به جمع‌آوری آنها اقدام کند اما نیروی انتظامی نسبت به نظم و انتظام‌بخشی و همچنین پشتیبانی از آنها آمادگی دارد و هرگاه شهرداری اقدام کند، نیروی انتظامی آماده حمایت است.


تعداد بازدید :  308