شماره ۵۸۱ | ۱۳۹۴ يکشنبه ۱۷ خرداد
صفحه را ببند
سرقت‌های 4 زن با جلیقه‌های مخصوص

شهروند| 4 زن در قالب یک باند تبهکار، سرقت از مغازه‌های منطقه شوش تهران را به مرحله اجرا می‌گذاشتند.
ساعت 14 دوم خردادماه ماموران کلانتری 115 رازی در جریان خبر دستگیری4 سارق زن در خیابان هلال‌احمر – خیابان انبار نفت قرار گرفتند.
وقتی ماموران به محل دستگیری 4 سارق زن رفتند، صاحب یک مغازه خشکبارفروشی به تیم تحقیق گفت: « این 4 خانم به بهانه خرید خشکبار وارد مغازه‌ام شدند. درحالی‌که یک نفر از آنها به بهانه خرید درحال صحبت کردن با من بود، 3 نفر دیگر اقدام به سرقت خشکبار داخل مغازه و پنهان کردن آنها در داخل لباس‌های خود کرده بودند که من در یک لحظه و از طریق دوربین‌های مداربسته داخل مغازه متوجه آنها شدم».
ماموران کلانتری در بررسی اولیه موضوع و بررسی تصاویر دوربین‌های مداربسته پیش‌بینی شده در خارج از مغازه، موفق به شناسایی یک خودرو سواری پراید شدند که هر 4 زن دستگیر شده از آن پیاده و به مغازه خشکبار فروشی مراجعه کرده بودند.
با شناسایی خودرو پراید و در بازرسی از داخل خودرو، اقلامی از قبیل گونی‌های برنج، ظروف چینی، البسه مردانه و زنانه، پارچه، انواع نوشیدنی، لوازم بهداشتی و آرایشی، لوازم آشپرخانه شامل سرویس چاقو و ... کشف شد.
با آغاز رسیدگی به پرونده و با توجه به تصاویر به دست آمده از دوربین‌های مداربسته آخرین محل سرقت و همچنین خودرو پراید به دست آمده حاوی اموال سرقتی، متهمان به نام‌های دولت   ( 58 ساله )، کوکب ( 38ساله )، سمیرا ( 43 ساله ) و معصومه   ( 35 ساله ) که چاره‌ای جز اعتراف و بیان حقیقت نداشتند به سرقت از مغازه خشکبارفروشی و همچنین 8 سرقت مشابه در همان تاریخ دستگیری اعتراف کردند.
متهمان در اعترافات خود عنوان کردند که در زمان سرقت، یک نفر از آنها تحت عنوان خریدار به سراغ صاحب مغازه رفته و 3 عضو دیگر گروه در این فاصله زمانی و با استفاده از غفلت مغازه‌دار، اموال داخل مغازه را داخل جلیقه‌های طراحی شده برای انجام سرقت قرار داده و پس از آن از مغازه خارج می‌شدند.
با توجه به احتمال وقوع سرقت‌های مشابه و جهت شناسایی دیگر شاکیان و مالباختگانی که به این شیوه و شگرد مورد سرقت قرار گرفته‌اند، بازپرس پرونده با تقاضای انتشار بدون پوشش تصویر هر 4 متهم، از کسانی که موفق به شناسایی تصویر این باند شده‌اند خواست تا جهت پیگیری شکایات خود به اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.


تعداد بازدید :  317