شماره ۵۷۷ | ۱۳۹۴ يکشنبه ۱۰ خرداد
صفحه را ببند
کار بزرگ رشته‌آبی، پاسخ حمایت بجای وزارت ورزش
واترپلو در مسیر پیشرفت جهانی

شهروند| پنجمین دوره مسابقات توسعه جهانی طی روزهای 3 تا 8 خردادماه به میزبانی تهران برگزار شد که شاید بتوان آن‌را بزرگترین میزبانی تاریخ برای فدراسیون شنا،‌ شیرجه و واترپلو نامید.
قهرمانی    مقتدرانه
رقابت‌های توسعه جهانی واترپلو که با حضور تیم‌های درجه 2 و 3 این رشته برگزار می‌شود،‌ در استخر 9 دی تهران پیگیری شد. درنهایت از میان 10 تیم حاضر در این رقابت‌ها که مسابقات خود را در 2 گروه دنبال کردند، تیم‌های ایران و اروگوئه موفق شدند به دیدار نهایی مسابقات پای بگذارند. تیم ایران در فینال هم با نتیجه 13 بر 5 به برتری رسید و جام قهرمانی را بالای سر برد.
شروع یک راه تازه
از میان 3 رشته شنا، شیرجه و واترپلو تنها رشته‌ای که توانسته پتانسیل بالای خود را در سطح آسیا و جهان نشان دهد، واترپلو بوده است. حتی وزیر ورزش نیز با حضورش در دیدار فینال از این رشته حمایت کرد و قول پاداش هم به ملی‌پوشان داد. به نظر می‌رسد میزبانی از این رقابت‌ها می‌تواند شروع یک راه تازه برای تیمی باشد که قبلا با قهرمانی در کاپ آسیا نیز توانایی‌های خود را به رخ کشیده بود.
رضوانی:  هنوز راه زیادی در پیش داریم
محسن رضوانی،‌ رئیس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو درباره میزبانی و قهرمانی ایران در مسابقات توسعه جهانی واترپلو می‌گوید: «در ابتدای امر انتقادات زیادی از میزبانی ایران برای برگزاری این مسابقات و هزینه‌های مربوط به آن صورت می‌گرفت که همگان دیدند که این موارد چگونه مدیریت شد و پیکارها هم با قهرمانی ایران به اتمام رسید. شکر خدا با زحمات کادر اجرایی فدراسیون و عوامل استخر 9 دی این رقابت‌ها به خوبی برگزار شد. برگزاری این مسابقات دستاوردهای زیادی برای واترپلوی کشورمان دربرخواهد داشت. این شروعی تازه برای واترپلوی کشور است و ما راه زیادی در پیش خواهیم داشت.»
از رشته‌های دیگر غافل نشویم
با وجود ارزش بالای کاری که برای واترپلو انجام شده تا این رشته در مسیر پیشرفت قرار بگیرد، فدراسیون مربوطه نباید از 2 رشته دیگر زیرمجموعه خود غافل شود. شنا یکی از رشته‌های پرمدال بازی‌های آسیایی و المپیک است و ایران همواره از دستیابی به مدال در آن بازمانده و شیرجه که گاهی اوقات حتی در انتخاب ترکیبش برای تیم‌ملی نیز مربیان دچار مشکلاتی هستند.


تعداد بازدید :  237