شماره ۵۷۷ | ۱۳۹۴ يکشنبه ۱۰ خرداد
صفحه را ببند
قاتل به خاطر طلب 600 هزارتومانی سناریوی تلخی را طراحی کرد
جنایت و آدم‌ربایی در پرونده پسر کینه‌جو

شهروند| اختلاف مالی 600‌هزار تومانی بین دو دوست افغان، سناریوی مرگباری را رقم زد. کارآگاهان قاتل را شناسایی و قبل از خروج از کشور دستگیر کردند.
16 بهمن‌ماه یک زن افغان به دادسرای امور جنایی مراجعه کرد و ادعا کرد که فرد ناشناسی جهت آزادی خواهرزاده‌اش درخواست پرداخت 600‌هزار تومان کرده اما با وجود پرداخت این پول، هیچ خبری از خواهرزاده‌اش نشده است.
این زن پس از حضور در اداره یازدهم در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: «مردی ناشناس از طریق شماره گوشی تلفن همراه خواهرزاده‌ام به نام «علیرضا» 25 ساله با پسرم تماس گرفت و مدعی شد که علیرضا نزد اوست؛ این مرد در ادامه تماس خود عنوان کرد: « 600‌هزار تومان از علیرضا طلبکار هستم و شما باید این مبلغ را از طریق کارت به کارت، به شماره حساب علیرضا واریز کنید تا من نیز او را آزاد کنم»؛ ما نیز که تصور می‌کردیم با پرداخت این مبلغ، علیرضا آزاد خواهد شد، بلافاصله اقدام به واریز 600‌هزار تومان به حساب عابربانک علیرضا کرده اما با این وجود هیچ خبری از وی نشد و به همین علت تصمیم به شکایت گرفتیم».
با آغاز تحقیقات، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که فرد گم شده به‌عنوان کارگر ساختمانی در یکی از ساختمان‌های در حال ساخت‌وساز - واقع در منطقه تجریش - مشغول به کار بوده و چندی پیش با یکی دیگر از کارگران ساختمانی به نام «شکرالله» 22 ساله که او نیز از افاغنه مقیم تهران است، اختلاف مالی پیدا کرده است.
با شناسایی «شکرالله» به‌عنوان مظنون اصلی پرونده، کارآگاهان با شناسایی محل کار وی در ساختمانی در نزدیکی میدان تجریش به این محل مراجعه و در تحقیقات خود اطلاع پیدا کردند که شکرالله به صورت ناگهانی و پس از تسویه مالی با پیمانکار ساختمانی، از این محل رفته است.
در بررسی تراکنش مالی حساب عابربانک پسر ربوده شده، کارآگاهان موفق به شناسایی یک بوتیک لباس‌فروشی در بازارچه تجریش شدند که تمامی مبلغ 600‌هزار تومان پول واریز شده، در آن‌جا برداشت شده بود.
با شناسایی محل برداشت پول از حساب علیرضا، تحقیقات از صاحب مغازه انجام و این شخص در اظهاراتش به کارآگاهان گفت:  «جوان افغانی 20 ساله با مراجعه به مغازه‌ام اقدام به خرید لباس به مبلغ 100‌هزار تومان کرد و سپس به بهانه این‌که قصد مسافرت به افغانستان را داشته و نیاز به پول نقد دارد، از من درخواست کرد تا مابقی موجود حساب عابربانکش را به صورت نقدی پرداخت کنم؛ من نیز صرفا به خاطر کمک کردن، 500‌هزار تومان را به صورت نقد به وی پرداخت و در مجموع مبلغ 600‌هزار تومان از حساب عابربانک برداشت کردم».
این در حالی بود که 15 بهمن‌ماه جسد جوانی ناشناس در داخل یک فرغون در نزدیکی یک سطل آشغال در منطقه ولنجک – خیابان
 آصف – کوچه اکبری توسط کارگران شهرداری کشف و موضوع از طریق کلانتری 163 ولنجک به اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ اعلام شد.
همزمان با طرح پرونده کشف جسد ناشناس در اداره یازدهم، پرونده گروگانگیری نیز در اداره یازدهم طرح و در ادامه رسیدگی به این پرونده و بررسی فرضیه ارتکاب جنایت، پرونده اجساد ناشناس نیز بررسی شد که کارآگاهان موفق به شناسایی جسد «علیرضا» شدند.
با توجه به دلایل و شواهد به دست آمده مشخص شد که قاتل پس از ارتکاب جنایت و رها کردن جسد، از طریق شماره تماس علیرضا اقدام به تماس و درخواست 600‌هزار تومان کرده است.  بررسی‌ها نشان می‌داد که علیرضا و شکرالله از حدود 6 ماه پیش و در زمان کار کردن در یک ساختمان در حال ساخت‌وساز در منطقه تجریش با یکدیگر دوست شده اما پس از مدتی، علیرضا محل کار خود را تغییر داده است.
بنابر اظهارات کارگران ساختمانی، پسر
 ربوده شده اقدام به دریافت پول دستی از شکرالله با مدت زمان بازپرداخت یک هفته‌ای کرده اما پس از این مدت عنوان داشته که قادر به پرداخت این پول نبوده و همین موضوع باعث ایجاد اختلاف مابین وی و شکرالله شده و به همین علت محل کار خود را تغییر داده است.
با توجه به کشف جسد علیرضا و احتمال ارتکاب جنایت توسط شکرالله و اقدام برای خارج شدن از کشور، دستگیری وی قبل از هرگونه اقدام برای فرار از کشور در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت و کارآگاهان موفق به شناسایی و دستگیری شکرالله در یک مسافرخانه در محدوده میدان راه‌آهن شدند. متهم پس‌از دستگیری به جرم خود اعتراف کرد.


تعداد بازدید :  130