شماره ۵۷۷ | ۱۳۹۴ يکشنبه ۱۰ خرداد
صفحه را ببند
دبیر ستاد کشوری برنامه طرح تحول نظام سلامت اعلام کرد:
راه‌اندازي 250 پلي‌كلينيك در بيمارستان‌ها و دانشگاه‌هاي علوم‌پزشكي


معاون درمان وزارت بهداشت، بحث و تبادل‌نظر پیرامون مدیریت اطلاعات سلامت، رشد علمی در این زمینه و كاهش مشکلات اجرایی در مراکز درمانی و بهداشتی را از نتايج مهم و موثر برگزاري چنين نشست‌هايی عنوان كرد.
به گزارش «شهروند» محمد آقاجانی، دبیر ستاد کشوری برنامه طرح تحول نظام سلامت در حاشیه چهارمین همایش کشوری ارتقای مدیریت اطلاعات، با بيان اين‌كه علت بيش از 75‌درصد مرگ‌وميرها در كشور مربوط به بيماري‌هاي اصلي و مهلك است، گفت: «به همين دليل ما در بحث استقرار نظام ملی درمان بیماری‌های مهلک و اصلی درحال برنامه‌ریزی هستیم.»او افزود: «برای درمان سکته‌های قلبی، مغزی، حوادث ترافیکی و سرطان‌ها به‌عنوان چهار علت اصلی مرگ‌ومیر و همچنین تدوین الگوی ملی تشخیص درست، زودرس و به‌موقع و درمان کامل و جامع برای بیماری‌ها درحال برنامه‌ریزی هستیم.»
آقاجاني با اشاره به مهم‌ترین برنامه‌های وزارت بهداشت در ‌سال ۹۴ گفت: «امسال در حوزه طرح تحول نظام سلامت استمرار برنامه‌های ‌سال گذشته را خواهیم داشت. بنابر دستور رئیس‌جمهوری محترم و وزیر بهداشت، برنامه اصلی حفظ دستاوردها و استمرار جدی برنامه‌های‌ سال گذشته است. ما در ‌سال گذشته ۸ برنامه در حوزه درمان اجرا کردیم و به دنبال این هستیم که این برنامه را استمرار و عمق بیشتری دهیم.»
او ادامه داد: «ا امسال بیش از ۲۵۰ پلی‌کلینیک مشتمل بر ۶۶۰۰ مطب در مجموعه بیمارستان‌ها و دانشگاه‌های علوم‌پزشکی سراسر کشور راه‌اندازی می‌شود و نیروی تخصصی لازم و بخشی از کمبود نیروی تخصصی را نیز برطرف می‌کنیم. امیدواریم اینها در کنار برنامه ویزیت بتواند ما را به استانداردها نزدیک کند.»
دبیر ستاد کشوری برنامه طرح تحول نظام سلامت همچنين در بخش ديگري از صحبت‌هايش درباره زمان استاندارد ویزیت پزشکان گفت: «استاندارد ویزیت در مصوبه تعرفه‌ سال ۹۴ هیأت‌وزیران برای تعرفه‌های خدمات پزشکی آمده است. این استاندارد برای ویزیت پزشکان عمومی ۱۵دقیقه، پزشکان متخصص ۲۰دقیقه، پزشکان فوق‌تخصص ۲۵دقیقه و برای روانپزشکان نیز ۳۰دقیقه است که به همه مراکز درمانی ابلاغ شده است.»


تعداد بازدید :  157