شماره ۵۷۷ | ۱۳۹۴ يکشنبه ۱۰ خرداد
صفحه را ببند
مدیرعامل سازمان انتقال خون:
14خدمت انتقال خون تعرفه‌دار شد

شهروند| مدیرعامل سازمان انتقال خون از تعرفه‌گذاری 14 خدمت انتقال خون خبر داد و تأکید کرد: « این اقدام هیچ بار مالی بر مردم ندارد.» علی‌اکبر پورفتح‌الله در توضیح بیشتر به ایسنا گفت: «در مجموع 14 تعرفه خدمتی فرآورده‌های مختلف انتقال خون ارزش‌گذاری شده است. این 14 خدمت در شورای عالی بیمه تصویب،‌ در کتاب ارزش‌گذاری خدمات سلامت وارد و توسط هیأت دولت تصویب و ابلاغ شده است و در حال حاضر تعرفه‌های خدماتی انتقال خون قابل اجراست.»
او با بیان این‌که در تعرفه‌گذاری خدمات انتقال خون چند نکته اساسی وجود دارد، گفت: «این تعرفه‌ها،‌ ارزش‌گذاری خدماتی است که انتقال خون روی خون و فرآورده‌های خونی انجام می‌دهد و به هیچ وجه خود خون، تعرفه‌گذاری نشده است. در سیستمی هم که اجرا می‌کنیم خون همچنان به صورت کاملا رایگان در اختیار مراکز درمانی قرار می‌گیرد.»
پورفتح‌الله با اشاره به سیاست‌های وزارت بهداشت مبنی بر کاهش پرداختی از جیب مردم، افزود: «نکته مهم دیگر این است که با تعرفه‌گذاری خدمات انتقال خون به هیچ‌وجه این پرداخت‌ها توسط مردم صورت نمی‌گیرد و فرانشیز آن هم حذف می‌شود. یعنی حتی فرانشیزی که برای سایر خدمات به صورت قانونی پرداخت می‌شود، در خدمات مربوط به انتقال خون پرداخت نمی‌شود.»
او ابراز امیدواری کرد که با اجرای تعرفه‌گذاری خدمات انتقال خون، بتوانیم فرآورده‌های بهتری را در اختیار مردم قرار دهیم. ورود سازمان انتقال خون به فرآورده‌های نوین باعث می‌شود که فرآورده‌های سالم‌تر و کم‌خطرتر را با کیفیت بالاتری ارایه دهیم که این دستاورد بزرگی برای نظام سلامت ما است و کیفیت محصولات ما را در مراکز درمانی افزایش خواهد داد.


تعداد بازدید :  100