شماره ۵۷۷ | ۱۳۹۴ يکشنبه ۱۰ خرداد
صفحه را ببند
روی خط خبر

علوی خبر داد: تلاش مجموعه‌های دست‌اندرکار انتخابات برای تغییر وزیر اطلاعات
وزیر اطلاعات با اعلام این‌که برخی مجموعه‌ها که دستی در انتخابات دارند، از هم‌اکنون جهت‌گیری کرده و از همین حالا برای جایگزینی من در وزارت اطلاعات تلاش می‌کنند، گفت: ما انقلاب کردیم تا آبروی مردم حفظ شود، ما رضای خدا را ملاک قرار داده و اجازه نمی‌دهیم به خاطر جهت‌گیری‌های سیاسی آبروی کسی به بازی گرفته شود.
وزیر اطلاعات در ادامه اظهار کرد: انتخابات با خود چالش‌هایی دارد که این چالش‌ها با مدیریت صحیح کاهش می‌یابد. عده‌ای که بنا دارند برای انتخابات نامزد شوند فکر می‌کنند اگر برشاخص‌های فرقه‌ای، قومی یا منطقه‌ای دست بگذارند رأی جمع می‌کنند که چالش‌های ضد امنیتی از همین جا شکل می‌گیرد. وزیر اطلاعات با بیان این‌که ما باید بی‌طرفی خود را حفظ کرده، اما باید با چالش‌ها برخورد و آنها را مدیریت کنیم گفت: برخی نامزدها از هم‌اکنون سایرین را تخریب کرده یا قومیت‌ها را تحریک می‌کنند و من دستور داده‌ام که از همان ابتدا با این اظهار نظرها برخورد شود تا با چالش‌های امنیتی مواجه نشویم.
به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحمود علوی در جمع فرمانداران سراسر کشور با اشاره به این‌که رهبری فرموده‌اند رأی مردم حق‌الناس است خاطرنشان کرد: خطا در رأی مردم قابل گذشت نیست. وی افزود: ما در وزارت اطلاعات صرفا به پرونده گذشته افراد اکتفا نمی‌کنیم. اکنون یک شورای تعیین صلاحیت تشکیل داده و یک روحانی غیرخطی را مسئول آن کرده‌ایم و به او گفته‌ایم که جواب در قیامت با خود او است. ما حتی افراد را برای توضیح درباره عملکرد گذشته آنها دعوت می‌کنیم. ما با آبروی افراد بازی نمی‌کنیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این‌که حکومت در اسلام ابزاری برای اجرای امور و بهبود وضع مردم و تامین امنیت آنها است، خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان یک حکومت اسلامی مسئولیت سنگینی داشته و در خدمت مردم و برای مردم است. اگر نحوه مدیریت ما به گونه‌ای باشد که مردم احساس کنند، سایه حکومت بر سر آنها سنگینی می‌کند، برخلاف مکتب اسلام عمل کرده‌ایم. وزیر اطلاعات همچنین گفت: برای حاکمیت فرهنگ دینی ما نمی‌توانیم آرامش مردم را سلب کنیم. بستر رشد فرهنگ دینی، آرامش جامعه است. امنیتی که اسلام برای جامعه می‌پسندد، امنیت همراه با آرامش، شادابی و سرور است. امنیت گورستانی جامعه را به جایی نمی‌رساند.
وزیر اطلاعات همچنین با بیان این‌که در نظام اسلامی باید در چارچوب شرع اسلام عمل کنیم، اظهار کرد: کار اطلاعاتی هم باید در چارچوب شرع و حلال و حرام باشد. توهین و دروغ برای وزارت اطلاعات و سایر مسئولان هم حرام است. ما نمی‌توانیم به بهانه حفظ نظام وارد حریم خلاف شرع شویم. خود اجتهادی، برای ما حجت شرعی ایجاد نمی‌کند. نباید بولتن‌هایی ایجاد شود و در آنها اخبار نادرست را بنویسیم به این دلیل که از مسئولی خوشمان نمی‌آید و می‌خواهیم او را از صحنه بیرون کنیم. از راه معصیت نمی‌توان نظام ر ا حفظ کرد.
علوی همچنین با تأکید بر این‌که باید اخلاق را رعایت کنیم، گفت: ‌کشور ما با مشکلات اقتصادی زیادی مواجه است و اداره کشور در این شرایط سخت است. دست فرماندارها هم برای اجرای پروژه‌ها بسته است، اما باید با روی گشاده رضایت مردم را جلب کنیم. طبق اطلاعات ناجا در دو ماه اول‌ سال تجمعات صنفی 55‌درصد افزایش داشته است، بنابراین امکان تبدیل این تجمعات به اعتراضات سیاسی و چالش‌های امنیتی وجود دارد. در این بی‌پولی لبخند فرمانداران و مسئولان می‌تواند رضایت مردم را به دست آورد. وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: دولت یازدهم می‌خواهد بستر را برای حضور همه فرزندان انقلاب فراهم کند. این دولت جناحی نیست و نمی‌خواهد هیچ جناحی را به حاشیه براند، بنابراین باید برای مسئولیت‌ها، بهترین‌ها انتخاب شوند تا دست اصولگرایان، اصلاح‌طلبان و مستقلین در دست هم باشد.

وزیر کشور: تجمع در مسأله هسته‌ای هیچ جایگاهی ندارد
عبدالرضا رحمانی‌فضلی در همایش سراسری فرمانداران که صبح دیروز در وزارت کشور آغاز شد، با اشاره به موضوع انتخابات گفت: ما به‌عنوان دولت  نباید اجازه دهیم هیچ‌کسی از امکانات حاکمیتی و دولتی استفاده کند و نباید فرمانداران و مسئولان اجرایی خودشان را در معرض این‌گونه مسائل قرار دهند و از امروز شما باید همه موضوعات را رصد کنید و هرگونه تخلفی را در همه دستگاه‌های اجرایی گزارش کنید. به گزارش ایرنا، او درباره تجمعات گفت: هر تجمعی می‌تواند در چارچوب قانون و با هر نوع دیدگاهی برگزار شود، اما تجمعات مربوط به انتخابات فقط در موعد مقرر و رسمی باید برگزار شود و باید از هرگونه اقدامات زودهنگام که باعث التهاب سیاسی می‌شود، اجتناب کرد. رحمانی‌فضلی با اشاره به مسأله هسته‌ای گفت: تجمع در مسأله هسته‌ای که سیاست‌های آن را تدابیر رهبری مشخص و دولت آن را عملیاتی می‌کند و مجلس ناظر آن است، هیچ جایگاهی ندارد و وزارت کشور از این‌گونه تجمعات که وسط خیابان له یا علیه آن برگزار شود،  جلوگیری می‌کند.


تعداد بازدید :  200