شماره ۵۷۷ | ۱۳۹۴ يکشنبه ۱۰ خرداد
صفحه را ببند
اقتصاد جهان

هند، آینده انرژی خورشیدی| انرژی خورشیدی در حال حاضر بیش از یک‌درصد از ظرفیت 261 گیگاواتی هند را تامین می‌کند اما دولت تصمیم دارد صد گیگاوات از ظرفیت برق خود را با همین انرژی تأمین کند. چون اروپا بازار معمول انرژی‌های تجدیدپذیر پتانسیل رشد چندانی ندارد، کارشناسان معتقدند آینده انرژی خورشیدی در هند رقم خواهد خورد. (فایننشال‌تایمز)

رشد منفی اقتصاد آمریکا| اقتصاد آمریکا در سه‌ماهه نخست ‌سال ۲۰۱۵ تحت‌تأثیر بارش‌های سنگین برف و تقویت ارزش دلار و اختلال در بنادر سواحل غربی دچار رکود شد و رشد منفی 0.7‌درصدی را تجربه کرد. دولت آمریکا برآورد خود از تولید ناخالص داخلی این کشور را کاهش داد و اعلام کرد که اقتصاد آمریکا آن‌گونه که در ماه گذشته پیش‌بینی کرده بود، 0.2‌درصد افزایش نداشته است.(بلومبرگ)

پیش‌بینی کاهشی قیمت طلا| با از دست رفتن بخشی از افزایش‌های اخیر ارزش دلار، قیمت طلا با کمترین قیمت در 2 هفته و نیم گذشته در نوسان بود اما دومین هفته متوالی کاهشی را تحت‌تأثیر چشم‌انداز افزایش نرخ بهره بانکی آمریکا ثبت کرد. روز پنجشنبه این فلز گرانبها به کمترین رقم در 2 هفته و نیم گذشته برابر با 1180 دلار کاهش یافته بود. جاسون سریسولا تحلیلگر بازار طلا دراین‌باره گفت، به نظر می‌رسد، طلا در محدوده قیمتی 1180 تا 1195 دلار مبادله شود و احتمال کاهش بیشتر با افزایش ارزش دلار وجود دارد. (رویترز)


تعداد بازدید :  189