شماره ۵۷۵ | ۱۳۹۴ پنج شنبه ۷ خرداد
صفحه را ببند
فردا، موعد انتخابات پرسروصداست
دستگیـری سـران فیفا

شهروند| بلاتر هنوز صبحانه‌اش را در ساختمان شیشه‌ای و دودگرفته فیفا نخورده بود که ماشین‌های پلیس به ساختمان او هجوم آوردند و خیلی سر زده در یک هتل 5 ستاره معروف 6 نفر از مقامات بلندپایه این سازمان ازجمله «جفری‌وب»، «اوژنیو فیگواردو» و همچنین «جک وارنر» عضو سابق کمیته اجرایی فیفا را دستگیر کردند. گفته می‌شود احتمال افزایش این تعداد به 15نفر هم وجود دارد.
به اتهام فساد
دستگیری این 6 عضو که البته بلاتر در بین آنها نبود به دلیل محرز شدن اتهام فساد و اختلاس صورت گرفت. کلاهبرداری، اخاذی و پولشویی و فساد در انتخاب میزبان‌های جام‌جهانی و حق پخش تلویزیونی، مهم‌ترین جرم آنها شناخته شده و حالا این افراد به درخواست مقامات آمریکایی به ینگه‌دنیا برده می‌شوند تا دردادگاه‌های این کشور محاکمه شوند. این اتفاق در فاصله چند ساعت مانده به شروع انتخابات احتمالا فرمایشی فردای یوفا، تاییدی است بر فریادهای فیگو و فن‌پراگ، 2 نامزد مستعفی انتخابات فیفا مبنی بر وجود فساد در ارکان فیفا؛ آنچه قبلا بارها از سوی مارادونا و سایر چهره‌های سرشناش شنیده شد.
فساد از ناحیه بن‌حسین!
تنها رقیب باقیمانده بلاترکه اتفاقا ائتلاف نامزدهای کنار رفته و کلی از ضدبلاترها را به نفع خود می‌بیند، چندان مبرا از اتهام نیست. پرنس بن‌حسین اردنی همزمان با دستگیری ارکان فیفا، دچار دردسرشده است. گویا 2 فرد ناشناس نیز در خاک اسپانیا توسط نیروهای امنیتی مادرید بازداشت شده‌اند. حساب بانکی اصلی علی بن‌حسین در بانک دولتی اسپانیا تمرکز داشته و شایعه خروج مبالغی هنگفت جهت پرداخت به حامیان انتخاباتی در آفریقا و آمریکای جنوبی بر سر زبان‌ها افتاده است. یکی از دوستان نزدیک به رقیب اردنی این شایعه را یکی از مضحک‌ترین شایعات انتخاباتی عنوان کرده و اعتقاد دارد رسانه‌های اروپایی به هر قیمتی از بلاتر حمایت می‌کنند و به طرز ناجوانمردانه‌ای سرگرم تخریب تنها رقیب او هستند.
داستان فردا
حتی انصراف ایرلندی‌ها از رای دادن به بلاتر هم باعث افزایش خوش‌بینی‌های برای برتری پرنس علی‌بن‌حسین نمی‌شود چون علاوه بر این‌که نظرسنجی‌ها از برتری بلاتر حکایت دارد، زدوبندهای پشت‌پرده هم به نفع آقای سوییسی است. رئیس فیفا آن‌قدر از خودش مطمئن نشان می‌دهد که در آخرین اظهارنظر درباره انتخابات فردا(جمعه) در مقر فیفا، خودش را پیروز دانسته و مخالفانش را دعوت به سکوت کرده است!
قدیمی‌ترین    رئیس
فیفا، 111‌سال و 7 روز پیش تأسیس شد و از آن زمان تاکنون، 8نفر بر میز ریاست تکیه زده‌اند. گوئرین فرانسوی(اولین رئیس فیفا) 2 سال، ولفال انگلیسی 12 سال، ژول ریمه فرانسوی با رکورد 31 سال، سلدرایلس بلژیکی یکسال، دریوری انگلیسی 6سال، سراستنلی رس هموطن او 13‌سال و ژائوهاوه‌لانژ برزیلی 22‌سال بر این نهاد حکومت کردند. حالا اگر بلاتر برای یک دوره دیگر انتخاب شود، حداقل 21‌سال بر مسند فعلی خود باقی خواهد ماند و بعد از ریمه و‌هاوه‌لانژ، طولانی‌ترین دوره ریاست بر فیفا را تجربه خواهد کرد.


تعداد بازدید :  268