شماره ۵۷۵ | ۱۳۹۴ پنج شنبه ۷ خرداد
صفحه را ببند
پایان نمایش خصوصی‌سازی با تزریق بدهی‌های جدید!
هزار و یک ابهام برای ادامه راه سرخابی‌ها
اهلیت هیچ‌کدام از خریداران استقلال و پرسپولیس تأیید نشد و دوباره زیر نظر وزارت ورزش قرار گرفتند

شهروند| یک‌سال گذشت و سرخابی‌ها به نقطه اولی که ‌سال گذشته هم در آن حضور داشتند، بازگشتند و با برنده نداشتن 4 مزایده، اصرار سازمان خصوصی‌سازی به این نمایش هم به اتمام رسید تا دوباره وزارت ورزش مثل‌ سال گذشته هیات‌مدیره مورد نظر خود را انتخاب کرده و آنها نیز بهانه‌هایی مثل بی‌پولی و خصوصی نشدن تیم را بیاورند. در این ماجرا به نظر فقط هواداران بازنده هستند که هر روز باید در رسانه‌ها به دنبال خبری خوشحال‌کننده از تیم‌شان باشند اما درنهایت چیزی عایدشان نمی‌شود.
پایان نمایش
با این‌که مسئولان سازمان خصوصی‌سازی از مصاحبه‌های ریز و درشت خسته به نظر نمی‌رسند اما دیروز انگار آنها خودشان هم برای اعلام نتیجه مزایده چهارم راه دررویی نداشتند. پوری‌حسینی باید برای چهارمین‌بار مقابل مردم می‌ایستاد و یکسری بهانه کنار هم می‌چید تا بگوید که
4 متقاضی خرید سرخابی‌ها بازهم اهلیت نداشتند. به خاطر همین او حتی از برگزاری نشست خبری که خودش برنامه‌اش را به اطلاع رسانده بود،‌ طفره رفت و سعی کرد در مصاحبه خصوصی با چند دوربین صداوسیما خبر پایان نمایش خصوصی‌سازی را به اطلاع مردم برساند چون شاید نمی‌توانست بگوید هیچ‌کس در این مملکت اهلیت مالکیت سرخابی‌ها را ندارند! درنهایت هم دلایلی چون مخدوش بودن پاکت و شرط گذاشتن را برای خودروسازان و بدهی بانکی و مالیاتی را برای استیل آذین بهانه‌ای برای رد اهلیت متقاضیان عنوان کرد.
نقطه، سرخط
در پاسکاری بین مسئولان بار دیگر نوبت به وزارت‌ورزش رسید که چند ماهی برای خودش بتازاند و از آن هیات‌مدیره‌هایی که همه نوع آدم در آن پیدا می‌کنید، برای موفقیت این 2 تیم انتخاب کند. هیات‌مدیره‌ای که در تامین منابع مالی و رفع مشکلات تیم هیچ مسئولیتی را برعهده نمی‌گیرد و از طرف دیگر هر کسی هم ساز خودش را می‌زند. اتفاقی که در لیگ چهاردهم بدترین نتیجه تاریخ سرخابی‌ها را رقم زد و حالا به نظر دوباره به همان نقطه   رسیده‌ایم.
بازگشت کلید به دستان خادم
به نظر می‌رسد امیررضا خادم که هنوز هم انتقادهای زیادی به او برای انتخاب ترکیب هیات‌مدیره سرخابی‌ها وارد می‌شود، باید بار دیگر با ارتباطاتی که دارد،‌ یک ترکیب جدید را به استقلال و پرسپولیس تحمیل کند. البته شاید وزیر ورزش این‌بار فکر دیگری در سر دارد، اگرچه قطعا افرادی را بر مسند ریاست می‌نشانند که قدرت در اختیار خودشان باشد. احتمال تغییرات در مدیریت استقلال کمرنگ‌تر اما در پرسپولیس بدون مدیرعامل و پر از اختلاف بیشتر به نظر می‌رسد.
دست خالی
وضعیت مالی و امکاناتی استقلال و پرسپولیس برخلاف آنچه که مسئولان وزارت‌ ورزش وعده داده بودند، حتی از سال‌های گذشته نیز بدتر بود و بدهی‌های امسال بازیکنان نیز باید به همان بدهی‌های بالای 100‌میلیارد قبلی اضافه شود. این 2 تیم احتمالا بار دیگر تیم بستن برای فصل آینده را اولویت خود قرار می‌دهند و شاید بازهم یک فصل کابوس‌وار دیگر در انتظار باشد. جالب است بدانید که سازمان خصوصی‌سازی از شروع دوباره مزایده‌ها از شروع فصل آینده خبر داده تا از همین حالا انتظار شروع تنش‌ها از همان هفته اول لیگ پانزدهم را بکشیم.
ابهام روی نیمکت‌ها
حداقل می‌توان امیدوار بود که در صورت تعیین سریع وضع مدیریتی
 2 باشگاه، کادر فنی سرخابی‌ها نیز خیلی زود استارت کار خود را بزنند. البته در این میان وضع پرسپولیس باثبات‌تر به نظر می‌رسد چون برانکو برای فصل بعد هم قرارداد دارد و برنامه‌ریزی‌اش را هم انجام داده است. از سوی دیگر اما برای نیمکت استقلال هر روز یک سرمربی گزینه می‌شود.


تعداد بازدید :  231