شماره ۵۷۵ | ۱۳۹۴ پنج شنبه ۷ خرداد
صفحه را ببند
هفته‌نامه

عادت پرس، فراموشی افشارزاده!
شهروند| هفته‌ای که گذشت به دلیل
مقارن شدن با پایان اکثر لیگ‌های اروپایی و همچنین تداوم حاشیه‌ها در ورزش کشورمان دارای اتفاقات ریز و درشتی بود که جالب‌ترین‌ها در هر بخش را در ادامه معرفی کردیم.
چهره    هفته
کریستیانو رونالدو با وجود ناکامی تیمش در این فصل بازهم از نظر شخصی آمارهای خیره کننـــده‌ای به جای گذاشت تا برای یک فوتبالیست نسبتا خودخواه فصل بدی سپری نشده باشد. او در فصلی که گذشت رکوردهای متفاوتی را شکست. کسب کفش طلا اروپا با 48 گل در لالیگا و 61 گل در مجموع، 8 هت‌تریک که رکوردی جدید به حساب می‌آید و آماری عجیب‌تر این‌که او به تنها از 14 تیم لالیگایی بیشتر گل زده است. جالب است بدانید رونالدو 226 گل در 201 بازی‌اش برای رئال به ثمر رسانده است.
اتفاق هفته
مهمترین اتفاق هفته‌ای که گذشت اخراج کارلو آنچلوتی از نیمکت رئال بود که بعد از یک فصل رویایی و کسب لادسیما،‌ یک فصل بدون جام را سپری کرد. پرس نیز در واکنش به نتایج رئال ترک عادت نکرد و آنچلوتی را هم کنار گذاشت تا کهکشانی‌ها انتظار یک مربی جدید را روی نیمکت خود بکشند. نکته جالب در این ماجرا برخورد منطقی کارلتو با ماجرای اخراجش از رئال بود.
دلبر    هفته
بی‌شک مهدی مهدوی‌کیا با کار ارزشمندی که انجام داد،‌ در دل تمام اهالی فوتبال جای گرفت و نشان داد که ابعاد دیگری هم به جز پول گرفتن و جنجال‌سازی در فوتبال وجود دارد. ستاره سابق تیم‌ملی و پرسپولیس با همراهی یکسری نوجوان زیر 11‌سال و تلاش برای رساندن آنان به بالاترین سطح در فوتبال دنیا دست به کار بزرگی زد که می‌تواند الگوی مناسبی برای همدوره‌هایش باشد. این کار بزرگ با نتیجه خوبی هم همراه بود تا یک نمره 20 دیگر به کارنامه مهدوی‌کیا در خاک آلمان اضافه شود.
جنجال    هفته
بعد از پایان لیگ برتر توجه تمام اهالی فوتبال به 2 نماینده ایران در آسیا جلب شده بود. البته آنها فقط داخل میدان با نمایندگان عربستان رقابت نکردند و در بیرون از میدان نیز باید با حریفانشان مبارزه می‌کردند. کارشکنی‌های عجیب عربستانی‌ها شدیدا تمرکز پرسپولیس و نفت را تحت‌تأثیر قرار داد و کار حتی به سیاست هم کشید،‌ اگرچه سعودی‌ها نیز ادعا می‌کردند رفتار ایرانی‌ها را جبران می‌کنند و حضور آنها در ایران نیز با اتفاقات تلخی برایشان همراه بوده است.
طنز   هفته
مدیرعامل پا به سن گذاشته استقلال با پایان فصل تمرکز خود را به صورت جدی روی مصاحبه کردن گذاشته است و انگار یک نفر از سوی او برای رسانه‌ها جریمه‌ای را در نظر گرفته تا آنها تماسی با یکی از خط‌های متعدد تلفن افشارزاده بگیرند! البته کاش افشارزاده کمی هم تمرکزش را روی حرف‌هایی که می‌زد،‌ قرار می‌داد چون وقتی صفحه چند خبرگزاری را باز کنید،‌ متوجه صحبت‌های متناقض او می‌شوید. نمونه‌های جالب تفاوت در صحبت‌های افشارزاده، تعیین زمان دیدار با وزیر ورزش بود که از ابتدا تا انتهای هفته همه منتظر آن بودند و مورد دیگر هم تعداد گزینه‌های خارجی نیمکت استقلال بود که در چند ساعت از 3 به 4 و سپس به 5 رسید. هرچند که درنهایت اعلام شد گزینه‌های خارجی استقلال 3 نفر هستند!


تعداد بازدید :  231