شماره ۵۷۵ | ۱۳۹۴ پنج شنبه ۷ خرداد
صفحه را ببند
روی خط خبر

معاون امنیتی وزیر کشور خبر داد: اتخاذ تمهیدات امنیتی برای مراسم بزرگداشت امام‌خمینی(ره)
حسین ذوالفقاری گفت: برای تأمین امنیت مراسم بزرگداشت حضرت امام در ‌سال ‌جاری از آن سوی مرزها تا عمق کشور و خود مراسم لایه‌هایی پیش‌بینی شده تا از هرگونه اقدام ضد امنیتی جلوگیری شود. به گزارش ایسنا، ذوالفقاری در جلسه هماهنگی کمیته‌های برگزاری بزرگداشت مراسم حضرت امام(ره) با تأکید بر این‌که همه دستگاه‌ها و مسئولان کارگروه‌های تشکیل شده برای تأمین نظم و امنیت مراسم ارتحال امام در ‌سال ‌جاری در آمادگی کامل به سر می‌برند، اظهار کرد: از آن سوی مرزها تا عمق کشور و تا خود مراسم لایه‌هایی پیش‌بینی شده است تا از هرگونه اقدام ضد امنیتی در مراسم جلوگیری شود.

آیت‌الله مکارم شیرازی در درس خارج فقه: برخی حوزه‌ها به سوی وابستگی‌ دولتی رفته‌اند
آیت‌الله مکارم‌شیرازی صبح دیروز در ابتدای درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم، با تأکید بر استقلال حوزه‌های علمیه شیعه از دولت، اظهار داشت: اخیرا مشاهده می‌شود که در گوشه و کنار حوزه علمیه، گاهی برخی به سوی وابستگی‌های دولتی به پیش می‌روند که کاری نادرست است، چراکه افتخار حوزه، استقلال آن است.
به گزارش ایلنا این مرجع تقلید شیعیان با بیان این مطلب که حوزه‌های علمیه شیعه، مردمی است، نه دولتی، گفت: برخی از این وابستگی‌ها را امروز مشاهده می‌کنیم که دوست ندارم آن را بشکافم.
وی با بیان این‌که از دولت‌ها حمایت می‌کنیم و در صورت لزوم تذکر هم خواهیم داد، گفت: حوزه‌های علمیه شیعه وابسته به دولت‌ها نبوده و این افتخار است. وی با بیان این‌که اخیرا مشاهده می‌شود که در گوشه و کنار حوزه، گاهی برخی به سوی وابستگی‌های دولتی به پیش می‌روند که کاری نادرست است، گفت: حوزه‌های علمیه باید مستقل باشند؛ البته از دولت حمایت می‌کنیم، چون برگزیده مردم است و رهبر معظم انقلاب آن را تنفیذ کرده‌اند. البته حمایت همراه با نظارت است و گاهی محترمانه و منطقی تذکر نیز داده و خواهیم داد.

واکنش دفتر آیت‌الله مهدوی‌کنی به انتشار نامه منتسب به رئیس فقید مجلس خبرگان
دفتر حفظ و نشر آثار مرحوم آیت‌الله مهدوی‌کنی با صدور اطلاعیه‌ای نسبت به انتشار نامه منتسب به رئیس فقید مجلس خبرگان رهبری به یکی از کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم واکنش نشان داد. به گزارش فارس در این اطلاعیه آمده است: «آنچه در ایام اخیر و با انتشار مکتوبی منتسب به مرحوم آیت‌الله مهدوی‌کنی رضوان‌الله علیه اتفاق افتاد، بلاشک با مشی و سیره دینی و سیاسی ایشان که هماره بر وحدت و یکپارچگی نیروهای نظام و انقلاب تأکید داشتند، تناسبی نداشت» و با این مقدمه به استحضار عموم اشخاص حقیقی و حقوقی، نهادهای سیاسی و اجتماعی، دانشگاه‌ها، حوزه‌ها، گویندگان، محققان، نویسندگان محترم و اصحاب رسانه می‌رساند: «در چارچوب قوانین رسمی انتساب، چاپ، نشر و هرگونه بهره‌برداری رسانه‌ای از آثار مکتوب و صوتی-تصویری مرحوم آیت‌الله مهدوی‌کنی بدون کسب مجوز از دفتر تنظیم و حفظ و نشر آثار ایشان ممنوع است. علاقه‌مندان نیز جهت اطلاع از صحت و سقم استناد به مکتوبات و بیانات معظم له می‌توانند با این دفتر تماس حاصل فرمایند. بدیهی است چاپ و نشر هرگونه کتاب، مقاله، محتوای صوتی - تصویری و انتشار و نسبت دادن هر اثری به ایشان بدون تأیید این دفتر، غیرقانونی و قابل تعقیب خواهد بود.»

آیت‌الله آملی‌لاریجانی در جلسه مسئولان عالی قضایی: طرف‌های مذاکره‌ با ایران بدانند رهبری هوشیار ناظر مذاکرات هستند
آیت‌الله آملی‌لاریجانی گفت: طرف‌‌های مذاکره‌کننده ایران باید بدانند که یک مجلس بیدار و آگاه در کنار مردم با بصیرت و رهبری هوشیار و مقتدر و معتقد به صلابت و اقتدار مردم پشت این مذاکرات و ناظر به آن هستند. آیت‌الله صادق آملی‌لاریجانی در جلسه دیروز مسئولان عالی قضایی در سخنان خود به مذاکرات هسته‌ای و لزوم حمایت همدلانه از تیم مذاکره‌کننده و در عین حال نظارت دقیق بر عملکرد این تیم از سوی مردم و مسئولان ازجمله نمایندگان مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: عزت، امنیت و اقتدار مردم با هیچ چیز قابل مقایسه و معارضه نیست و تیم مذاکره‌کننده نیز که فرزندان این ملت هستند به خوبی به این مسأله واقفند و باید مراقب فریبکاری و زیاده‌خواهی دشمن باشند. وی با تأکید بر ضرورت پیشبرد مذاکرات در چارچوب سیاست‌‌ها و خطوط قرمز نظام اظهار کرد: مردم نمی‌پذیرند که حاصل سال‌ها تلاش و مجاهده در راه دستیابی به دانش و فناوری صلح‌آمیز هسته‌‌ای با زیاده‌خواهی دشمن و فریبکاری آنان از بین برود.
رئیس قوه قضائیه افزود: تیم مذاکره‌کننده با چشم‌پوشی از امید بستن به فرصت‌ها و قدرت‌هایی که ممکن است در قبال مذاکرات و پس از آن حاصل شود، باید از قدرت، استعدادها و توان داخلی و حضور همیشگی مردم در دفاع از انقلاب به‌عنوان پشتوانه مذاکرات بهره ببرند.


تعداد بازدید :  293