شماره ۵۷۵ | ۱۳۹۴ پنج شنبه ۷ خرداد
صفحه را ببند
رئیس‌جمهوری:
توسعه اقتصاد خلاق، گامی بزرگ در راستای اقتصاد مقاومتی است

حجت‌الاسلام حسن روحانی، توسعه اقتصاد خلاق را گامی بزرگ در راستای اقتصاد مقاومتی دانست و بر لزوم تسهیل و حمایت از ورود گسترده بخش خصوصی به‌ویژه انجمن‌های تخصصی به این مقوله و استفاده از تجربیات جهانی تأکید کرد.
به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی روز گذشته در جلسه هیأت دولت گفت: اقتصاد خلاق با توجه به درون‌زا و برون‌گرا بودن و تأثیرات عمده اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و سازگاری با محیط‌زیست، ایجاد اشتغال و توسعه صادرات غیرنفتی مهم است و توسعه آن گامی بزرگ در راستای اقتصاد مقاومتی است. در جلسه دیروز هیأت وزیران همچنین استاندار چهارمحال و بختیاری گزارشی درباره «وضعیت استان و آخرین اقدامات انجام شده در زمینه طرح‌های مصوب سفر رئیس‌جمهوری» ارایه داد. رئیس‌جمهوری ضمن تشکر از استاندار چهارمحال و بختیاری و با ابراز خرسندی از اقدامات انجام شده، این استان را از نظر زیبایی طبیعی از استان‌های ممتاز کشور دانست که منبع آب برای چند استان کشور است.
روحانی با اشاره به سفر استانی هیأت دولت به استان چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: دولت مصمم است به وعده‌های خود در این استان تا پایان‌ سال عمل کند و انشاءالله مردم شاهد شروع و بهره‌برداری از اقدامات انجام شده خواهند بود.
وی با تأکید بر این‌که مشکل آب در کشور یک مشکل فراگیر و جدی است، صرفه‌جویی در مصرف آب را با بهره‌گیری از الگوهای نوین آبیاری و کشت و نوسازی کشاورزی بسیار ضروری دانست و اهتمام جدی در این استان و سایر استان‌ها و بهره‌گیری از روش‌های نوین در مصرف آن را خواستار شد. در ادامه، تعدادی از پیشنهادهای دستگاه‌های اجرایی پس از بررسی، به تصویب هیأت وزیران رسید.
 بر این اساس و با تصویب دولت، مبلغ 300‌میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل طرح احداث باند دوم رودهن – فیروزکوه - قائمشهر اختصاص یافت.


تعداد بازدید :  216