شماره ۵۷۵ | ۱۳۹۴ پنج شنبه ۷ خرداد
صفحه را ببند
آیت‌الله ‌هاشمی‌رفسنجانی:
دولت یازدهم آماده توسعه همکاری علمی با دنیا است

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این‌که ایران در توسعه علوم پزشکی نقش بزرگی داشته، افزود: دولت یازدهم نیز این آمادگی را دارد تا همکاری‌های علمی را با دنیا توسعه دهد. به گزارش ایرنا، آیت‌الله اکبر‌ هاشمی‌رفسنجانی روز چهارشنبه در ششمین کنگره بین‌المللی هپاتیت در سالن همایش‌های رازی، با تأکید بر نقش دانشمندان ایرانی در پیشرفت علوم پزشکی کنونی گفت: اکنون بیوتکنولوژی در ایران به سرعت درحال پیشرفت است. او افزود: ایران جزو قدیمی‌ترین کشورهای دنیا است که دانش پزشکی در آن موفقیت ممتازی داشته و ریشه تحول بزرگ پزشکی در قرون گذشته به ایران باز می‌گردد.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در زمان جنگ چنین توفیقی برای ما پیش نمی‌آمد اما بعد از آن دوران، مقدمات تهیه تکنولوژی واکسن هپاتیت را در ایران فراهم کردیم و وزیر بهداشت وقت من، برای تهیه آن به کوبا رفت. آیت‌الله ‌هاشمی‌رفسنجانی افزود: غربی‌ها در آن زمان حاضر نبودند فناوری‌های تک را به ایران انتقال دهند و ما واکسن را از کوبا می‌خریدیم و باید از این کشور تشکر کنیم که در این صنعت مهم با ما همکاری کرد.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام تأکید کرد: ایران در توسعه علوم پزشکی نقش بزرگی داشته است؛ تحول عمده دانش در غرب بعد از جنگ‌های صلیبی اتفاق افتاد و هرچند غرب در این جنگ شکست خورد اما از منطقه ما دانش را برد.
وی تأکید کرد: مادر تمدن اسلامی، ایران است؛ مرحله تحقیقات اولیه علوم در جهان توسط ایرانی‌ها انجام شد و ریشه اغلب علوم دنیا در تمدن اسلامی است.  رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: البته غربی‌ها افتخار توسعه و پیشرفت تمدن اسلامی را دارند و اکنون نوبت غیرغربی‌ها است که به این امر اهتمام ورزند و البته این استعداد در ژن مردم ایران وجود دارد.
آیت‌الله ‌هاشمی‌رفسنجانی ادامه داد: دانشمندان بزرگی در سطوح مختلف دانش در ایران داریم که اکنون شرایط لازم برای آنان فراهم شده و دولت یازدهم نیز این آمادگی را دارد تا همکاری‌های علمی را با دنیا توسعه دهد.


تعداد بازدید :  260