شماره ۵۷۵ | ۱۳۹۴ پنج شنبه ۷ خرداد
صفحه را ببند
اقتصاد جهان

نفت کمتر از ۶۴دلار| با تقویت احتمال کاهش حجم ذخایر نفت‌خام آمریکا برای چهارمین هفته متوالی، قیمت نفت پس از کاهش قابل توجه جلسه قبل، دیروز افزایش یافت. دیگر عامل تقویت قیمت‌ها اظهارات دیپلمات‌های غربی بود که گفتند، بعید است توافق هسته‌ای با ایران تا ضرب‌الاجل 30 ژوئن به دست‌ آید. قیمت هر بشکه نفت برنت برای تحویل در ماه جولای، با 14 سنت افزایش به 63 دلار و 86 سنت رسید. (رویترز)


دزدی اطلاعات شخصی صدهزار آمریکایی| سازمان امور مالیاتی آمریکا اعلام کرده اطلاعات مالیاتی مربوط به صدهزار مالیات‌دهنده از وب‌سایت این سازمان دزدیده شده است. به گفته مقامات، این دزدی بخشی از یک برنامه پیچیده بوده است. اطلاعات از سیستم آنلاینی دزدیده شده که افراد اطلاعات مالیاتی خود را در آن وارد می‌کرده‌اند. (آسوشیتدپرس)

نوسان در بورس آسیا| بحران بدهی یونان و انتظار برای افزایش نرخ سود در آمریکا سبب شده بورس‌های آسیایی‌ها روز چهارشنبه با نوسان روبه‌رو شوند. شاخص Nikkei 225 با 0.2‌درصد افزایش به 20472.58 رسید و شاخص Kospi کره‌جنوبی با 1.7‌درصد کاهش به 2107.50 واحد رسید.  (آسوشیتدپرس)

هند قدرت برتر اقتصاد گروه بریکس| اقتصاد پویا در میان اعضای گروه «بریکس» که متشکل از برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی است به هند نسبت داده می شود. در همین حال، تا چندی پیش موتور رشد اقتصادی این گروه در اختیار چین بود که به دلیل عملکرد ضعیف و روند نزولی سریع اقتصادی این کشور از حرکت باز ایستاد.(ایشار ایوو)


تعداد بازدید :  240