شماره ۵۷۵ | ۱۳۹۴ پنج شنبه ۷ خرداد
صفحه را ببند
اخبار نیکوکاری

جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای مسلمانان مظلوم یمن توسط مراکز نیکوکاری تبریز
مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان تبریز گفت: مراکز نیکوکاری مساجد 14 معصوم پرواز، شادباد و صفای بنی‌هاشم تبریز اقدام به جمع‌آوری کمک‌های نقدی برای مردم مسلمان یمن کردند.
محمد یاورزاده افزود: کمک‌های جمع‌آوری شده در اختیار مردم مظلوم یمن قرار خواهد گرفت. وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که خیرین مراکز نیکوکاری این شهرستان سبد کالا بین نیازمندان توزیع کردند، اظهار داشت: ارزش سبد کالای توزیع شده بین مددجویان نیازمند بالغ بر 361‌میلیون ریال است.
یاورزاده خاطرنشان کرد: این نهاد آماده جمع‌آوری هدایای نقدی و غیرنقدی خیرین و مردم نیکوکار به نیازمندان شهرستان تبریز است.
مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) تبریز از اهدای چهار سری جهیزیه توسط خیرین نیکوکار مسجد گازران خیام به نوعروسان تحت حمایت این نهاد خبر داد.
یاورزاده ارزش ریالی جهیزیه اهدایی را بالغ بر 310‌میلیون ریال اعلام کرد.

فعالیت 30 مرکز نیکوکاری در استان بوشهر
سرپرست کمیته امداد بوشهر اظهار داشت: تا پایان ‌سال‌گذشته 30 مرکز نیکوکاری در استان بوشهر فعال شده که امید می‌رود در‌سال‌جاری طبق برنامه 5 ساله شاهد افزایش این مراکز در سطح استان باشیم.
وی اظهار داشت: در راستای مردمی‌کردن کمک‌رسانی به اقشار آسیب‌پذیر و به‌منظور راه‌اندازی مراکز پیشخوان امداد در محلات، مراکز نیکوکاری با محوریت مساجد و مدیریت ائمه‌جماعات و همکاری معتمدین محلی به‌منظور جذب و تسریع در کمک‌رسانی به اقشار کم‌درآمد اقدام به تشکیل و راه‌اندازی مراکز نیکوکاری کرده‌اند. لطفی بیان داشت: تلاش ما بر این بوده که در مراکز نیکوکاری خدمات و کمک‌ها صرفا مالی نبوده و خدمات مختلفی به نیازمندان ارایه شود.
وی با اشاره به این‌که به ازای هر 20هزار نفر یک مرکز نیکوکاری دایر می‌شود، افزود: سهمیه کل استان بوشهر 55    نیکوکاری تا پایان ‌سال 96 است. احمد لطفی گفت: کمیته امداد با اجرای طرح همت در جهت رفع مایحتاج خانواده‌های تحت‌پوشش موفق شد تا پایان سال93 در مقایسه با مدت مشابه سال قبل شاهد رشد 20درصدی باشد. وی ادامه داد: کل کمک‌های جمع‌آوری شده در این طرح مبلغی بیش از 7‌میلیارد ریال بوده که در سر فصل‌های کمک به تأمین جهیزیه نوعروسان، ساخت مسکن مددجویان، تأمین شهریه دانشجویان و جبران بخشی از فرانشیز درمان هزینه شده است.
لطفی از جذب بیش از 17‌هزار امدادیار در‌سال گذشته خبر داد و گفت: این افراد به‌عنوان نیروهای افتخاری و مددکاری در جذب کمک‌ها با امداد همکاری و تعامل دارند.

جمع‌آوری 555‌ میلیون ریال کمک مردمی در مرکز نیکوکاری خرم‌دره
ابوالفضل احمدی در بازدید از مرکز نیکوکاری شهرستان خرم‌دره که با حضور جمعی از مسئولان مرکز و هیأت امنا صورت گرفت، گزارشی از نحوه فعالیت این مرکز ارایه کرد. وی با اشاره به این‌که مرکز نیکوکاری خرم‌دره از‌ سال 92 آغاز به‌کار کرده است، گفت: در مدت فعالیت این مرکز 136‌میلیون و 176‌هزار ریال کمک به‌صورت نقدی و 177‌میلیون و 662‌هزار ریال نیز به‌صورت غیرنقدی جمع‌آوری شده است. مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان خرم‌دره با بیان این‌که خدمات رایگان ارایه شده در این مرکز به ارزش 241‌میلیون و 895‌هزار ریال بوده است، تصریح کرد: درمجموع کل کمک‌های جمع‌آوری شده در مرکز نیکوکاری مذکور و همچنین خدمات ارایه شده 555‌میلیون و 723‌هزار ریال بوده است.
وی با بیان این‌که تعداد کل افراد بهره‌مند شده از خدمات این مرکز یکهزار و 287 نفر بوده است، تصریح کرد: از این تعداد 984نفر مددجو و 303 نفر نیز غیرمددجو بوده‌اند. احمدی در ادامه با اشاره به برگزاری 43 جلسه در این مرکز نیکوکاری افزود: کل خیرین مراجعه‌کننده و جذب شده در این مرکز 838 نفر بوده است. وی همچنین با اشاره به فعالیت 90 امدادیار و نیروی افتخاری افزود: تعداد حامیان جذب شده در قالب طرح‌های اکرام، محسنین و شفا نیز 56نفر بوده است. مدیر کمیته امداد امام‌خمینی(ره) شهرستان خرم‌دره با اشاره به برخی فعالیت‌های انجام شده در مرکز نیکوکاری چهارده‌معصوم(ع) خرم‌دره اظهار کرد: ایجاد شبکه نیکوکاری فرهنگیان و بسیجیان در دستورکار این مرکز است.


تعداد بازدید :  302