شماره ۵۷۳ | ۱۳۹۴ سه شنبه ۵ خرداد
صفحه را ببند
جزییات سرقت‌های 3 بانک در مشهد
سارق 120 کیلویی از سرقت 160 میلیونی خود در مدت 2 ماه پرده برداشت

سارق مسلح بانک‌های مشهد ۹ روز پس از آخرین سرقت با تلاش عملیاتی و اطلاعاتی تمامی رده‌های انتظامی خراسان رضوی دستگیر شد. او در بازجویی‌ها انگیزه سرقت‌های سریالی خود را بدهی مالی عنوان کرد اما این درحالی است که او هیچ شکایتی مبنی بر بدهی ندارد. تحقیقات از متهم از روز گذشته آغاز شد و وی به سرقت از 3 بانک مسکن، ملت و صادرات اعتراف کرده است. سارق مردی 34 ساله است که 120 کیلو وزن داشته، تحصیلات وی سیکل، متاهل و ساکن در منطقه گلشهر مشهد بوده است.
فرمانده انتظامی خراسان رضوی در نشست خبری صبح دیروز به خبرنگاران گفت: این متهم 8 خواهر و برادر داشته و در اعترافات خود مدعی شده که به دلیل بدهی‌های سنگینی که داشته مجبور به سرقت شده است اما با توجه به تحقیقات گسترده‌ای که از سوی پلیس انجام شده وی پیش از این در یک نمایشگاه اتومبیل کار می‌کرده و مدتی یک دستگاه نیسان وانت داشته، حتی از وی به دلیل بدهی تاکنون شکایتی هم انجام نشده است و اینها نشان می‌دهد که وضع مادی متهم به شکلی بوده که دستش به دهانش می‌رسیده هرچند چنین توضیحاتی هیچ توجیهی ندارد که فردی به دلیل مشکلات شخصی بخواهد امنیت یک شهر و استان را برهم بزند.
امیری‌مقدم خاطرنشان کرد:  این سرقت‌های متوالی از بانک‌ها آن‌هم توسط یک نفر، حساسیتی را در سطح شهر بوجود آورد و تنها سرنخ ما در این پرونده فقط یک عکس بسیار مبهم بود بنابراین در جریان این پرونده تمامی رده‌های نیروی انتظامی ماموریت یافتند تا در شناسایی و دستگیری متهم فعالیت شبانه روزی داشته باشند و از سویی هم با انتشار عکس متهم در جراید از اطلاعات و همکاری مردمی نیز استفاده کردیم. وی ضمن تقدیر از همکاری شهروندان مشهدی با پلیس در شناسایی و دستگیری متهم، گفت: در حقیقت همکاری مشهدی‌ها در این پرونده مصداق شعار ‌سال و همان همدلی و همزبانی بوده و در این مدت بیش از 50 مظنون به واسطه تماس‌های مردمی و گشت‌ها به ما معرفی  شدند.
متهم صبح روز یکشنبه دستگیر شد. او در جریان تحقیقات در ابتدا با درخواست سیگاری اعترافات خود را آغاز و درحال حاضر گفته است که 160‌میلیون تومان از 3 بانک سرقت کرده است. متهم در اعترافات خود مدعی شده که در لحظات سرقت احتمال دستگیری خود را می‌داده و حتی با حمل یک عدد چاقو، بنای خودکشی در صورت دستگیر شدنش را داشته است. پس از بازرسی از محل زندگی وی لپ‌تاپ، اینترنت وایفای، کیف متهم در هنگام سرقت، دو موتور و اسلحه وی را یافتیم که احتمال می‌دهیم سارق دو اسلحه داشته است.
سارق مسلح گفت:  همواره به دنبال بانک‌های خلوت بودم و پیش از هر سرقت چندین بار بانک و محیط اطراف را ارزیابی می‌کردم و در هر بار سرقت، مردمی که در بانک بودند هیچ واکنشی در برابر من انجام نمی‌دادند. وی یادآور شد:  در هنگام سرقت‌ها، 90‌درصد فکر می‌کردم که دستگیر شوم بنابراین چاقویی همراه داشتم تا در زمان دستگیر شدن خودکشی کنم.
این متهم گفت: در نخستین سرقتی که از بانک مسکن بلوار سیدی داشتم، یک موتوری تا منطقه مهرآباد مرا تعقیب می‌کرد که توانستم متواری شوم.
سارق بانک‌های مشهد گفت:  علت سرقت فقط بدهی‌های سنگین من بوده که چک‌های آن به نام فرد دیگری است، اگر به نام خودم بود حاضر بودم به خاطر بدهی‌هایم زندان بروم و دزدی نکنم، اما نمی‌شد زندگی فردی که چک‌ها به نام او بود و 4 فرزند داشت را به فنا بدهم.
وی مدعی شد:  تمام پول‌های سرقتی را بابت بدهی‌هایم داده‌ام و چاره‌ای جز سرقت نداشتم اما کاش هیچ‌گاه سرقت نمی‌کردم چرا که پدر، مادر و زن و بچه‌ام به فنا رفتند، تمامی نقشه سرقت‌ها را به تنهایی کشیدم و هیچ‌کس با من همکاری نکرد.

 


تعداد بازدید :  276