شماره ۵۷۳ | ۱۳۹۴ سه شنبه ۵ خرداد
صفحه را ببند
4 معلم مدرسه سیکا راهی بیمارستان شدند
سرنوشت دلخراش 9 زن و مرد در «هزارجریب»

شهروند| تصادف مرگبار سرویس معلم‌ها با خودروی پراید 5 زن و مرد روستایی به کام مرگ فرو رفتند و 4 معلم مدرسه راهی بیمارستان شدند. اين سانحه هولناک که در منطقه استخر پشت و حوالی یخچال‌سر رخ داد بار دیگر زنجیره سریالی قربانیان تصادفات جاده‌ای را  تکرار کرد.
تصادف مرگبار در صبحگاه جاده
صبحگاه روز دوشنبه 4 خردادماه مدیر و معلم‌های مدرسه سیکا مثل همیشه سوار بر سرویس‌شان راهی مدرسه شدند غافل از اينکه سرنوشتي هولناک خواهند داشت. هنوز چند دقیقه‌ای از حرکت‌شان در جاده نگذشته بود، عقربه‌های ساعت7 صبح را نشان می‌داد که خودروی پژو آردی حامل معلم‌ها به نقطه کور جاده رسید. ناگهان پژو آردی در انحراف به چپ با خودروی پراید لاین مقابل شاخ به شاخ شد. همزمان با صدای برخورد مهیب 2 خودرو صحنه‌اي باورنکردني به تصوير کشيده شد. با مخابره اين تصادف هولناک به پليس 110، اورژانس جاده‌اي و تيم‌هاي پزشکي امدادي راهی محل حادثه واقع در جاده هزارجریب حد فاصل 3راهی کرداب و 3راهی بندبن شدند. چند دقیقه بعد صدای آژیر آمبولانس‌ها در جاده پیچید.
عملیات امدادی اورژانس
 تصادف هولناکی بود، سرنشینان خودروی پراید به‌خاطر شکسته شدن بدنه خودرو درمیان صندلی‌هایشان حبس شده بودند. بررسی‌های اولیه نشان می‌داد انحراف به چپ خودروی پژو باعث به وقوع پیوستن این تصادف هولناک بوده است. عملیات نجات آغاز شد و امدادگران اورژانس بلافاصله، اقدام به خارج کردن سرنشینان محبوس شده از میان آهن‌پاره‌های خودروها کردند. نيروهاي امدادي با وجود تلاش‌هايشان نتوانستند جان سرنشینان خودروی پراید را نجات دهند و همه آنان به کام مرگ فرو رفتند. مهین علیپور مسئول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کشور در رابطه با جزییات عملیات تکنیسین‌های اورژانس به «شهروند» گفت: «ساعت 7 صبح روز دوشنبه خبر تصادف یک خودروی پژو با یک پراید به مرکز اورژانس بهشهر مخابره شد. با دریافت این خبر 3آمبولانس به محل حادثه اعزام شدند. بررسی‌های اولیه نشان می‌داد 5 سرنشین خودروی پراید در دم جان سپرده‌اند و 4 سرنشین خودروی پژو آردی به‌شدت مصدوم شده بودند. یک مصدوم که حال وخیمی داشت بلافاصله به بیمارستان امام‌خمینی ساری منتقل و 3 مصدوم دیگر برای مداوا به بیمارستان امام حسین شهرستان نکا منتقل شدند.
هویت کشته‌شدگان
با آغاز تحقیقات در رابطه با هویت کشته شدگان و مصدومان این حادثه مشخص شد غلامحسن فغاني، رئيس شوراي اسلامي روستاي درم، نیز در این حادثه به کام مرگ فرو رفته است.
ابراهيم اكبري نودهي مدير مدرسه سيكا، محمد پناهي عمران دبير رياضي، فريد ياحقي دبير عربي، روح‌الله جورسرا سرباز معلم نیز سرنشینان سرویس معلم‌ها بودند.
اجساد کشته‌شدگان برای تعیین علت فوت و صدور جواز دفن به پزشکی‌قانونی استان مازندران منتقل شد. اداره کل پزشکی‌قانونی اسامی قربانیان این تصادف مرگبار را در جاده‌هزار جریب به شرح زیر اعلام کرد:
 1- مریم ‌ایم، 2-غلامحسن فغانی، 3-سیدمهدی میری، 4-جانعلی شعبانی، 5-محمد حسین رمضانی
«زنگ مرگ» قبل از تصادف
تصادف خودروها در بستر جاده‌های مرگ بازهم زنگ‌خطر را به‌صدا درآورد. حالا 5روستایی و 4معلم که از سرمايه‌هاي کشور بودند باز هم قربانی حوادث جاده‌ای شدند، به طوری که یکی از معلم‌ها تا لحظه تنظیم این خبر درحال دست‌و‌پنجه نرم کردن با مرگ است و معلم دیگری تحت عمل جراحی قرار گرفت. تنها يک اشتباه از سوي راننده کافي بود تا به خاطر سرعت زیاد و سبقت غیرمجاز سرنشینان خودروها سرنوشت تلخی پیدا کنند. با این حال به نظر می‌رسد اطلاع‌رسانی نقش زیادی در کاهش حوادث جاده‌ای به‌خصوص جاده‌هایی که آمار بالاتری از تصادفات را به خود
 اختصاص داده‌اند، دارد.


تعداد بازدید :  333