شماره ۵۷۳ | ۱۳۹۴ سه شنبه ۵ خرداد
صفحه را ببند
گزیده خوانی

  محکومیت رژیم صهیونیستی به پرداخت 1.1‌میلیارد دلار به ایران| پس از سال‌ها طی روند قضایی پیگیری شکایت ایران از رژیم صهیونیستی مبنی بر عدم پرداخت بدهی نفتی پیش از انقلاب این کشور به ایران، دادگاه سوییس این رژیم را به پرداخت 1.1‌میلیارد دلار به ایران محکوم کرده است. وزیر اقتصاد رژیم صهیونیستی اعلام کرده است به دلیل دشمنی با ایران این پول را نمی‌پردازند. براساس این قرارداد دو‌جانبه نفت ایران به‌وسیله کشتی به سرزمین‌های اشغالی حمل و سپس از بندر حیفا به دیگر مناطق اروپا منتقل می‌شد.

  اختصاص یارانه برای حفظ مشاغل موجود|
علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تخصیص یارانه اشتغال برای حفظ و ثبات مشاغل موجود خبر داد و گفت: لایحه مشاغل عمومی تنظیم شده و آماده ارایه به دولت است.

   آغاز ساخت شهر جدید روی دریای جنوب| عباس آخوندی، وزیر راه‌وشهرسازی از آغاز ساخت شهر جدید روی دریا در اطراف لار و لامرد طی چهارشنبه هفته جاری به صورت رسمی خبر داد و گفت: با این کار می‌خواهیم کیفیت زندگی در بنادر کشور را ارتقا دهیم و فقط به بخش حمل‌ونقل دریایی اکتفا نخواهیم کرد.

   لغو کامل تحریم‌ها در حوالی آذرماه| امیرحسین زمانی‌نیا، معاون وزیر نفت در امور بین‌الملل و بازرگانی با بیان این‌که پس از توافق احتمالی 10تیرماه، در حوالی آذرماه می‌توانیم منتظر لغو کامل تحریم‌های اقتصادی و بانکی باشیم، گفت: چنانچه تحریم‌ها لغو شود، ایران مرکز ثقل پروژه‌های نفتی و گازی دنیا خواهد شد. وی به مذاکراتی با نمایندگان کشور‌های آلمان، ایتالیا ، اسپانیا، فرانسه، هند، کره، چین، مالزی، برزیل و ونزوئلا طی چهارماه گذشته اشاره و خاطرنشان کرد: این مذاکرات در زمینه چگونگی سرمایه‌گذاری این شرکت‌ها در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی ایران پس از تحریم‌ها بوده است.


تعداد بازدید :  283