شماره ۵۷۳ | ۱۳۹۴ سه شنبه ۵ خرداد
صفحه را ببند
سیدحسن نصرالله درخواست کرد
جبهه واحد علیه داعش تشکیل شود

 سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان تأکید کرد که بعضی از لبنانی‌ها با کمک جمهوری اسلامی ایران و سوریه پیروزی آزادسازی جنوب لبنان را رقم زدند اما آن را از همان روز اول به همه لبنانی‌ها و ملت‌های مسلمان و عرب و آزادگان جهان هدیه کردند.
سیدحسن نصرالله در سخنرانی خود در مراسم جشن پانزدهمین سالگرد عید مقاومت و آزادسازی جنوب لبنان، با تشریح روند اشغال جنوب لبنان از ‌سال 1982 تا آزادسازی آن در 25 ماه می ‌سال 2000، شرایط سیاسی آن دوران و عملکرد مقاومت گفت که این تاریخ لبنان امروز یک بار دیگر درحال تکرار شدن است و تنها دشمن صهیونیستی جای خود را به تکفیری‌ها داده است.  وی در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح خطرها و جنایات گروه‌های تروریستی تکفیری به‌ویژه داعش و جبهه النصره، تأکید کرد که گروه 14 مارس به‌ویژه جریان المستقبل نخستین قربانیان داعش خواهند بود اگر تروریست‌های تکفیری موفق شوند لبنان را اشغال کنند. دبیرکل حزب‌الله تأکید کرد: کسانی که در لبنان سکوت کرده و علیه جنایات داعش و جبهه النصره موضع نمی‌گیرند، نخستین قربانیان آن خواهند بود و این سکوت آنها را نجات نخواهد داد.  وی با بیان اینکه« گروه تروریستی تکفیری داعش در عراق زیر چشم ائتلاف بین‌المللی به فرماندهی آمریکا، اردن و ترکیه تردد می‌کنند و از شهری به شهر دیگر می‌رود»، خاطرنشان کرد:  آیا این ائتلاف که یکسال از عمر آن می‌گذرد توانسته است عراق را از لوث وجود داعش پاکسازی کند.  وی اظهارداشت: امروز فقط از داعش سخن می‌گویم زیرا با یک طرح تکفیری به نام داعش مواجه هستیم که فقط خون می‌ریزد، می‌کشد، ویران می‌کند، تکفیر می‌کند و سر می‌بُرد، همین دیروز 400 بی‌گناه را در شهر تدمر سوریه سر برید.  دبیرکل حزب‌الله خاطرنشان کرد:  داعش یک گروه کوچک در نقاطی از جهان عرب و جهان اسلام نیست، امروز در مساحتی گسترده در سوریه و عراق، صحرای سینای مصر و مرزهای فلسطین اشغالی، یمن، افغانستان، پاکستان، لیبی و شمال آفریقا حضور دارد و اخیرا هم در قطیف عربستان وجود و حضور خود را اعلام کرد.
وی خاطرنشان کرد:  نمونه عراق پیش روی ما قرار دارد، داعش با اهل سنت و عشایری که حاضر به همکاری و یا بیعت با خلیفه آن نشدند و یا حتی همکاری کردند، چه کرد؟ با موصل، الانبار و الرمادی، با شیعه، مسیحی، ایزدی، عرب، کرد و ترکمن چه کرد؟ آیا بریدن سر 1700، 2000، 5000 و 10000 انسان تا این لحظه واقعیت ندارد؟ دبیرکل حزب‌الله تصریح کرد:  داعش در سوریه با سنی، مسیحی، علوی، اسماعیلی و دروزی چه کرد؟آیا اخبار تدمر و حتی جنگ‌های بین داعش و النصره را نمی‌شنوید، آیا بیانیه‌های این بی‌عقل‌ها را نمی‌خوانید؟ که حتی به راحتی خون همدیگر را می‌ریزند، انسان‌ها را بدون محاکمه سر می‌برند و یا اعدام می‌کنند.
سیدحسن نصرالله با بیان این‌که «تاکنون ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا در این یک‌سال چه کرده و آیا داعش را طرد کرده و استخوانش را شکسته است؟»، گفت: تعداد بمباران‌های یک‌سال ائتلاف بسیار کمتر از بمباران‌های اسراییل علیه لبنان در جنگ  33 روزه تابستان‌سال 2006 و یا جنگ‌های 22 و 51 روزه علیه غزه است. وی افزود: همه و حتی عراقی‌ها می‌دانند که خودروها، تانک‌ها و زره‌پوش‌های داعش زیر چشمان نیروهای ائتلاف به رهبری آمریکا در سراسر عراق جابه‌جا و از عراق به سوریه و برعکس منتقل می‌شوند. دبیرکل حزب‌الله اظهار داشت:  به همه کسانی که در عراق، سوریه یا لبنان و یا هر کشور دیگری به آمریکا دل بسته‌اند، می‌گویم که نه‌تنها موصل آزاد نشد که الرمادی هم اشغال شد و این بود نتیجه دل بستن به آمریکا. سیدحسن نصرالله خاطرنشان کرد: خوشبختانه عراقی‌ها بیش از این منتظر آمریکایی‌ها نماندند و بعداز دعوت مرجعیت دینی و با تمسک به اراده و ارتش و الحشد الشعبی، تلاش‌های خود را افزایش داده و دیالی و بخشی بزرگ از صلاح‌الدین را آزاد کردند.
دبیرکل حزب‌الله تأکید کرد: گزینه صحیح و واقعی این است که عراقی‌ها، سوری‌ها، لبنانی‌ها و یمنی‌ها و همه ملت‌های منطقه به خودشان، همتشان، قدرتشان تکیه و باهم همکاری و هماهنگی کنند و دنبال دوستان صادق و حامیان واقعی باشند که در راس آنها جمهوری اسلامی ایران قرار دارد. وی افزود:  نبرد ما در عراق، سوریه، و لبنان نبرد برای وجود است و می‌توانیم با اعتماد و تکیه به نیروهای مردمی و ارتش‌ها و حمایت از دولت‌ها بر تروریست‌های تکفیری پیروز شویم.  دبیرکل حزب‌الله اظهارداشت:  برای مقابله و رویارویی با خطر داعش و النصره از همه طرف‌ها در لبنان و منطقه می‌خواهیم که مسئولیت‌های خود را تحمل و از دایره شک، سکوت، بی‌طرفی و حمایت از این گروه‌های تروریستی تکفیری خارج شوند.  وی تأکید کرد: داعش مقابل چشم ترکیه، آمریکا، اردن و همه دنیا هرکاری دلش خواست انجام داد و به آن فرصت داده شد تا نفت بفروشد و سلاح و امکانات و نیروی تکفیری از سراسر دنیا وارد سوریه کند و اردوگاه بزند و سپس به عراق برود.

 


تعداد بازدید :  294