شماره ۵۷۳ | ۱۳۹۴ سه شنبه ۵ خرداد
صفحه را ببند
روی خط خبر

معاون اول رئیس‌جمهوری: رئیس‌جمهوری به تمام وعده‌های خود به مردم پایبند است
معاون اول رئیس‌جمهوری گفت: دکتر روحانی بارها اعلام کرده که به وعده‌های خود به مردم پایبند است و در آینده نزدیک نیز به استان کردستان سفر می‌کند. به گزارش ایرنا، اسحاق جهانگیری صبح دیروز در بدو ورود به سنندج در جمع خبرنگاران افزود: در این سفر نیز در ارتباط با وعده‌های رئیس‌جمهوری و نیازهای مردم کردستان بحث و بررسی خواهیم کرد. وی اظهار کرد: تلاش دولت باز کردن گره‌های اصلی حوزه اقتصاد و رفع مشکلات پیش روی دولت و نظام است که اگر این مشکلات را برطرف کنیم و به رفع آن سرعت ببخشیم تأثیر آن را در همه بخش‌ها خواهیم دید. او ادامه داد: پس از اولویت اول دولت که رفع تنگناها و مشکلات اقتصادی کشور است در مرحله دوم به دنبال تحقق وعده‌ها هستیم. جهانگیری گفت: هدف اصلی این سفر ابلاغ سلام دولت به مردم شریف استان کردستان است، مردمی که همیشه در طول تاریخ بیشترین خدمات را به ایران و جمهوری اسلامی داشتند و مرزداران غیوری بودند که با غیرت و فداکاری از مرزهای ایران دفاع کردند.

آیت‌الله ‌هاشمی‌رفسنجانی: حفاظت از کارهای دفتر حفظ و نشر آثار امام ضرورت سیاسی است
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اهمیت همه آثار گفتاری و نوشتاری امام، تأسیس دفتر حفظ و نشر از سوی حاج‌احمدآقا و تداوم کارهای آن از سوی سیدحسن خمینی را بسیار ضروری دانست و گفت: حفاظت از کارهای این دفتر هم ضرورت سیاسی و اسلامی است. به گزارش ایلنا، آیت‌الله‌هاشمی‌رفسنجانی صبح دیروز در دیدار اعضای ستاد برنامه‌ریزی همایش بین‌المللی قرآن و امام‌خمینی(ره)، با تشریح تفاوت امام با دیگر مراجع و حتی با دیگر رهبران سیاسی جهان گفت: تأثیری که امام بر جهان گذاشت، فراگیر بود و حتی مردم روستایی در مناطق دوردست کشورهای آمریکای‌جنوبی، عکس امام را در کنار عکس‌های قهرمانان ملی خود، زینت دیوارها می‌کردند. وی فقه حکومتی امام را مبتنی بر تعالیم قرآنی خواند و گفت: با نگاه تیزبین قرآنی و با تعبیه راه‌های اسلامی، بن‌بست‌های حکومتی را شکستند و راهی گشودند که تا همیشه جاودان است.

دبیر شورای نگهبان: با حداقل‌ها می‌سازیم
آیت‌الله جنتی با بیان این‌که متأسفیم که شاهدیم دولت مقدمات ورود به انتخابات را به وضوح اعلام می‌کند، گفت: «عده‌ای می‌خواهند قدرت مجلس را قبضه کنند تا قدرت نظام را در دست گرفته و هر دولتی که می‌خواهند را روی کار بیاورند اما شورای نگهبان به افرادی که صلاحیت ندارند، اجازه ورود نمی‌دهد.» به گزارش «انتخاب»، آیت‌الله‌جنتی، هفته جاری، در گردهمایی سه‌هزار نفری ناظران شورای نگهبان استان در حسینیه عاشقان کربلا مرکز استان با بیان این‌که دو انتخابات مهم در پیش داریم که انتخابات فوق‌العاده‌ای است، تصریح کرد: «زیرا دو مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی اثرگذاری بسیاری در کشور دارند.» دبیر شورای نگهبان، بیان داشت: «اهمیت مجلس خبرگان رهبری از مجلس شورای اسلامی نیز بسیار بالاتر است، چون در مورد رهبری تصمیم می‌گیرد.» او با اشاره به این‌که مجلس خبرگان رهبری فعلی مورد قبول است، خاطرنشان کرد: «اما عده‌ای به دنبال تضعیف قدرت رهبری و ولایت‌فقیه در کشور هستند تا وارد مجلس خبرگان شوند و نقشه‌های خود را محقق کنند». دبیر شورای نگهبان با بیان این‌که نهادی که سلامت انتخابات را حفظ می‌کند، شورای نگهبان است، تصریح کرد: «شورای نگهبان به افرادی که صلاحیت ندارند،اجازه ورود نمی‌دهد.» او در ادامه سخنان خود به طرح مسأله بازرسی از تأسیسات نظامی ایران اسلامی از سوی آمریکایی‌ها اشاره کرد و افزود: «طرح این مسأله به این دلیل است که آنها می‌ترسند که مبادا روزی قدرت نظام ایران اسلامی بتواند در مقابل آنها مقاومت کند و به دنبال این هستند توان نظام ایران را مورد ارزیابی قرار دهند.» دبیر شورای نگهبان با بیان این‌که ما می‌دانیم که دشمن رفع تحریم نخواهد کرد زیرا این تحریم‌ها را مسأله‌ای برای براندازی نظام می‌داند، افزود: «ما با حداقل‌ها می‌سازیم تا آینده‌ای روشن داشته باشیم.»

اعتراض مدیرکل روابط عمومی مجلس به افشای محتوای جلسه غیر علنی
مدیرکل فرهنگی و روابط عمومی مجلس با اظهار گلایه از برخی رسانه‌ها در مورد انتشار محتوای جلسات غیرعلنی مجلس تاکید کرد: بر اساس آیین‌نامه داخلی، انتشار محتوای جلسات غیرعلنی غیرقانونی بوده و رسانه‌ها نمی‌بایست مذاکرات غیرعلنی مجلس را منتشر کنند. به گزارش ایلنا، مهدی کیایی با اشاره به اینکه در حال حاضر موضوع پرونده هسته‌ای و مذاکرات مربوط به آن یکی از مسائل و مقوله‌های مهم و حساس کشور است گفت: با توجه به تصمیم مسئولین کشور و هیات رئیسه مجلس در زمینه تشریح اقدامات هیات مذاکره‌کننده ایرانی در جلسه غیرعلنی مجلس شورای اسلامی شایسته نبود رسانه‌ها از قول منابع آگاه و یا برخی افراد اقدام به انتشار غیرقانونی جزئیات جلسه غیرعلنی مجلس کنند


تعداد بازدید :  305