شماره ۵۷۳ | ۱۳۹۴ سه شنبه ۵ خرداد
صفحه را ببند
دیالوگ روز

مسعود آب‌پرور، کارگردان: در دو ‌سال گذشته در جشنواره فیلم فجر، شاهد تولید بیش از نیمی از آثار توسط فیلم اولی‌ها بودیم. این یک آسیب بزرگ به سینما است. سینمای حرفه‌ای نباید زیر بار این جریان برود و اجازه دهد که حجم تولیدات کشور را فیلم‌های تجربی در بر گیرند چون درحال حاضر مردم به‌طور تصادفی به سینما می‌روند و اگر دوبار با چنین فیلم‌های روشنفکرانه‌ای روبه‌رو شوند سینما را از سبد کالاهای خود حذف می‌کنند.
هوشنگ جاوید، مولف و پژوهشگر موسیقی نواحی: متاسفانه دزدیدن آثار و طرح‌های موسیقایی به قدری در کشورمان ساده و راحت شده که من سال‌هاست با این پدیده مواجه هستم؛ پدیده‌ای که در هیچ جای دنیا به این شکل وحشتناک وجود ندارد و موجب شده بسیاری از هنرمندان و پژوهشگران با لطمات جبران‌ناپذیری مواجه شوند.
غلامرضا موسوی، تهیه‌کننده: با شرایطی که از سینمای ایران در این دوره از بازار فیلم کن دیدم، متوجه شدم نحوه حضور سینمای ایران در بازارهای بین‌المللی باید بازتعریف شود. طی سی‌سال گذشته طبق روش‌های قدیمی در بازارهای بین‌المللی حاضر شده‌ایم و اکنون با توجه به تغییر در معادلات بازار سینمای بین‌الملل روش‌های قدیمی پاسخگو نیست.
سعید راد، بازیگر: جنس فیلم‌های امیر ثقفی من را یاد سینمای دهه 50 و 60 می‌اندازد. فیلم‌های او بسیار متفاوت است و با وجود سن‌و‌سال کم، سینما را خیلی خوب می‌شناسد.


تعداد بازدید :  278