شماره ۵۷۲ | ۱۳۹۴ دوشنبه ۴ خرداد
صفحه را ببند
عدد خبر

2015  آغاز روند کاهش تحریم‌ها علیه ایران

بیزینس مانیتور با پیش‌بینی کاهش تحریم‌ها علیه ایران از سه ماهه سوم ۲۰۱۵ پیش‌بینی کرد حمل‌ونقل جاده‌ای، ریلی و هوایی ایران در ‌سال ۲۰۱۵ به ترتیب رشد ۲.۱، ۰.۷ و ۰.۹‌درصدی را تجربه کند. بر این اساس در‌سال 2015، حجم ترابری جاده‌ای ایران برای اولین بار از ‌سال 2012، شاهد رشد مثبتی خواهد بود و حجم آن 2.1‌درصد افزایش می‌یابد.

711 دستگاه خودروی لوکس در دولت یازدهم وارد شد

ولی‌الله افخمی، رئیس سازمان توسعه تجارت درباره آمار واردات خودرو‌های لوکس، گفت: سهم واردات خودروهای بالای 2500 سی‌سی از کل واردات خودرو معادل 0.7‌درصد است؛ در این‌سال کل خودروهای بالای 2500 سی‌سی وارد شده به کشور 711 دستگاه خودرو بوده که 500 دستگاه آن متعلق به پلیس، 80 دستگاه متعلق به سفارت‌خانه‌ها و بیش از 100 دستگاه آن متعلق به کسانی است که مجاز به واردات این خودروها بوده‌اند.

300 ‌درصد رشد در انتظار تجارت ایران و اندونزی

محمود واعظی وزیر ارتباطات در مراسم اختتامیه یازدهمین کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و اندونزی با بیان این‌که تاکنون حجم روابط تجاری دو کشور ۴۵۰‌میلیون دلار است، گفت:  امیدواریم این رقم با تفاهنامه مشترک به بیش از ۲‌میلیارد دلار برسد. وی افزود:  کمیسیون مشترک این دو کشور پس از  7‌سال فعالیت خود را مجددا شروع کرد.

 


تعداد بازدید :  199