شماره ۵۷۲ | ۱۳۹۴ دوشنبه ۴ خرداد
صفحه را ببند
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام:
مردم دیگر به فریبکاری‌های ظاهرالصلاح‌ها توجهی نمی‌کنند

آیت‌الله اکبر‌ هاشمی رفسنجانی صبح دیروز در دیدار جمعی از رزمندگان، آزادگان، جانبازان و خانواده‌های شهدا، 8‌سال دفاع مقدس را قطعه‌ای بی‌نظیر و ارزشمند در تاریخ ایران خواند و اظهار داشت:  همه دشمنان ایران و انقلاب در زمانی که نیروهای مسلح ما در شرایط روحی و تجهیزات مناسب نبودند، با تحریک حزب بعث، جنگ را بر مردم ما تحمیل کردند و فکر می‌کردند ایران اسلامی را منزوی و انقلاب را منهزم می‌کنند، اما آنچه به دست آمد، یک افتخار تاریخی است. وی با یادآوری خاطراتی از فضای جبهه و پشت جبهه در 8‌سال دفاع مقدس، اظهار داشت:  همراهی زنان و همدلی مردم، ترکیب سه عنصر شرق، غرب و ارتجاع را برای کمک‌های همه‌جانبه به صدام به هم ریخت و نتیجه آن مرارت‌ها، پیروزی‌های سیاسی به‌عنوان مکمل پیروزی‌های نظامی بود. رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تشریح اوضاع ایران در مراحل مختلف، به شکل ویژه به عملیات بیت‌المقدس اشاره کرد و یادآور شد: فتح خرمشهر مکمل چند عملیات قبل از آن بود که دشمنان را از قطعه‌ای عزیز در خاک ایران بیرون کردند. هاشمی رفسنجانی با بیان اوضاع ایران و عراق در مقطع فتح خرمشهر، به مسائل پس از آن، مخصوصا اختلافات عملیاتی نیروهای مسلح اشاره کرد و ادامه داد: در جلسات شورایعالی دفاع در این خصوص بحث می‌کردیم و وقتی این مسائل خدمت حضرت امام (ره) گزارش شد، مرا که یک طلبه بودم، به‌عنوان فرمانده برگزید. وی با توصیف اوضاع ارتش و سپاه در آن شرایط و جانفشانی‌های نیروهای بسیج، گفت:  وقتی پیروزی سیاسی ایران در سازمان ملل ثبت شد، انحلال ارتش بعث آغاز و در حمله به کویت تسریع شد. رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، زندگی خفت‌بار صدام در گور مرگ و اعدامش، انحلال ارتش بعث و اعدام فرمانده‌هان آن و اوضاع زشت و زننده منافقین به‌عنوان ستون پنجم در جنگ را نشانه‌هایی از تحقق وعده‌های نصرت دانست و خاطرنشان کرد: اشغالگران نظامی کشورها، از فتح دل‌ها چیزی نمی‌دانند. هاشمی رفسنجانی جایگاه مردم ایران در کشورهای منطقه را یکی از مصادیق برجسته پیروزی واقعی ایران در جنگ دانست و اظهار داشت: دوست و دشمن اعتراف می‌کنند که ایرانیان پیروز جنگ هستند.
وی در پاسخ به بعضی از گلایه‌های رزمندگان نسبت به برخی از مسائل و میدان‌داری جبهه‌ندیده‌ها، گفت:  نگران نباشید و مطمئن باشید مردم هوشیار و بیدار ایران دیگر به فریبکاری‌های ظاهرالصلاح‌ها که توخالی ‌‌باشند، توجهی نمی‌کنند.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، مظلومیت اهل بیت(ع) در مدینه و کوفه را سرمشق شیعیان دانست و یادآور شد:  ناراحت نباشید و به رحمت خداوند امیدوار باشید.


تعداد بازدید :  194