شماره ۵۷۲ | ۱۳۹۴ دوشنبه ۴ خرداد
صفحه را ببند
رئیس جمهوری در مراسم تجلیل از ایثارگران:
می خواهیم با ابزار و دیپلماسی سرزمین اقتصادمان را آزاد کنیم

ادامه از صفحه اول| رئیس جمهوری با اشاره به این‌که خرمشهر یک نماد است و ممکن است هر روز یک خرمشهر پیش آید، ادامه داد: ما باید دست‌به‌دست هم دهیم، بایستیم و خرمشهر جدید را آزاد کنیم. روحانی خطاب به ملت ایران یادآور شد: امروز سرزمین زیبای فعالیت اقتصادی شما با دنیا توسط عفلقیان جدید یعنی 1+5 و شورای امنیت سازمان ملل اشغال شده است.
رئیس شورایعالی امنیت ملی اضافه کرد: سرزمین اقتصادی ما اشغال شده‌است همان‌گونه که در خرمشهر به این سو و آن سو می‌رفتید و عفلقیان اجازه نمی‌دادند که حرکت کنید، امروز در دنیای اقتصاد هم اجازه نمی‌دهند هیچ حرکتی انجام دهیم. روحانی تصریح کرد: ما امروز می‌خواهیم با ابزار سیاسی و دیپلماسی، سرزمین اقتصادی را که به ناروا تصرف و اشغال شده آزاد کنیم.
سرداران سیاسی
خرمشهرها را آزاد خواهند کرد
حسن روحانی با بیان این‌که امروز سرزمین فروش نفت ما نیز اشغال شده است، گفت:  عفلقیان آمده‌اند و نمی‌گذارند نفتی که از آن این مردم است، بفروشیم تا زندگی آنها اداره شود. سرزمین نفت ما توسط 1+5 و شورای امنیت و ابرقدرت‌ها اشغال شده و ما باید خرمشهر نفتمان را آزاد کنیم. رئیس جمهوری با اشاره به محدودیت‌های بانکی ایجاد شده برای ایران نیز گفت: بانک‌ها و روابط بانکی ما با دنیا در سراسر جهان نیز توسط عفلقیان جدید اشغال شده است و نمی‌توانیم پولی رد و بدل کنیم. روحانی شرایط امروز روابط بانکی ایران را این گونه توصیف کرد: روابط بانکی ما با دنیا حرکت ندارد، همچون جسمی است که خون در رگ گردش ندارد، در نقطه‌ای بسته شده است و اگر زمان بگذرد، تبدیل به عفونت می‌شود و باید آن عضو را قطع کرد.
رئیس شورایعالی اقتصاد تأکید کرد: ما باید تمامی سرزمین‌های تصرف شده اقتصادی، تجاری و علمی‌مان را به‌عنوان خرمشهر و خونین‌شهر جدید از دست دشمن آزاد کنیم. رئیس دولت تدبیر و امید با بیان این‌که بنابراین سوم خرداد ما ادامه خواهد داشت و زندانی تاریخ ‌سال 61 و یک حادثه نیست، اظهار داشت: سوم خرداد یک حماسه و پروسه است که ادامه خواهد داشت تا همه خرمشهرهای سرزمین اقتصادی، تجاری، بانکی، بیمه‌ای، اجتماعی، سیاسی، سیاست خارجی، فرهنگی، علمی و همه و همه آزاد شود و آن گاه جشن سوم خرداد را برای آزادی از اشغال‌های جدید دشمن بگیریم. روحانی افزود: آن روز دور نیست، شما ملت ایران با اراده و ایمانی که دارید و دولتی که مامور شماست و از طرف شما حرکت و گفت‌وگو می‌کند، قدم به قدم خرمشهرها را آزاد خواهیم کرد. رئیس جمهوری ادامه داد: همان‌طور که سرداران نظامی ما خرمشهرها را آزاد کردند، سرداران سیاسی ما هم خرمشهرهای جدید را آزاد خواهند کرد. روحانی ادامه داد:  صدها دولت می‌آید و می‌رود اما خرمشهر می‌ماند و سرود آزادی آن در کشور ما نواخته می‌شود، خرمشهرها را از این پس آزاد خواهیم کرد و نشاط و سرور آن از آن ملت بزرگ ایران خواهد بود.
خرمشهر نماد پیروزی
روحانی در بخش دیگری از سخنان خود با مروری کوتاه بر هشت‌سال جنگ تحمیلی گفت: تصورات دشمنان اسلام و عفلقیان نسبت به ایران و خواب آنها تعبیر نشد و از همان آغاز حمله، نیروهای مسلح زمینی، هوایی، سپاه، تمامی نیروهای انتظامی آن زمان و همه مردم به صحنه آمدند. رئیس جمهوری اظهار کرد:   عراقی‌ها در همان روز نخست فهمیدند که مسأله به آن سادگی نیست که تصور می‌کردند. هیچ یک از اهداف آنها محقق نشد که اساس آن ایستادگی و مقاومت ملت بود. رئیس شورایعالی امنیت ملی گفت: درست است که خاک جاذبه دارد و ما همه از یک خون و نژاد هستیم اما جاذبه بالاتری مردم را به حرکت درآورد و آن ایمان بود.
رئیس دولت تدبیر و امید با بیان این‌که همه از زن و مرد، مسلمان و غیرمسلمان، ارمنی، یهودی، سنی، شیعه، کرد، بلوچ، عرب، ترکمن همه و همه آمدند، تأکید کرد: دیگر نژاد و مذهب مطرح نبود و تنها یک موضوع مطرح بود و آن این‌که دیگران به ملت بزرگ ایران ظلم کرده‌اند و وظیفه انسانی، اسلامی و ملی ما اقتضا می‌کند که از سرزمین، زنان و کودکان محاصره شده در خرمشهر، آبادان و شهرهای دیگر دفاع کنیم. روحانی با اشاره به دلاوری‌ها و زجرهای زنان و مردان در شهرهای خرمشهر، دزفول، سرپل ذهاب، دهلران، سردشت، پیرانشهر، بانه و مانند آن‌ها، افزود:  امام(ره) نکته بسیار مهمی فرمودند و آن این بود که حصر آبادان باید شکسته شود و این فرمان ایشان اجرا شد. رئیس شورایعالی امنیت ملی یادآور شد: ما پیروزی‌های بسیاری داشتیم اما ظاهر قصه این است که هیچ چیز جای خرمشهر را نمی‌گیرد.


تعداد بازدید :  137