شماره ۵۷۲ | ۱۳۹۴ دوشنبه ۴ خرداد
صفحه را ببند
من مصداق بارز مقاومتم

|   فرامرز سیدآقایی  |

حالا درست موقعی که نان بربری ساده در محله ما ناگهان به قیمت 1200 تومان رسیده، شعبه محترم تأمین اجتماعی هم ساز مخالف می‌زند و حقوق ماهانه بازنشستگی مرا برقرار نمی‌کند.
اگر بخواهم دقیق‌تر بنویسم، راستیتش این است که این شعبه مرا به گروگان گرفته است. یکی در بلخ گناهی کرده و من در شوشتر قرار است گردن زده شوم. این شعبه بیمه، حتی دفترچه درمانی مرا هم تمدید نمی‌کند و به همین دلیل از روز بازنشستگی تا به حال، تمام هزینه‌های درمانی‌ام را آزاد می‌پردازم.
من یک روزنامه‌نگارم که با استفاده از قانون سخت و زیان‌آور حرفه خبرنگاری توانسته‌ام پس از 5‌سال دوندگی حکم بازنشستگی‌ام را بگیرم، یعنی همانی که می‌گویند ماراتن. من یک قهرمانم که در این اوضاع وانفسا از دی 93 تاکنون از هیچ جا حقوق نمی‌گیرم، تأمین اجتماعی هم حقوق مستمری مرا برقرار نمی‌کند اما هنوز سرپا هستم و زندگی می‌کنم. من شخصا با مقاومتی که بدون هرگونه حقوق ماهانه در برابر مشکلات می‌کنم، یک پشتوانه قوی برای مذاکره‌کنندگان کشورمان در لوزان و بقیه جاها هستم. من مصداق بارز اقتصاد مقاومتی هستم. وقتی مدیرانمان با ذره‌بین دنبال ردپای گم‌شده‌های ‌هزار میلیاردی می‌گردند، خودمان ماه‌ها پول به خانه‌مان وارد نمی‌شود و مشتاقانه و خوشحال همچنان مقاومت می‌کنیم. غربی‌ها ما را از جنگ نترسانند. ما بدون درآمد ماهانه نان می‌خریم؛ بربری 1200 تومان. با نان دانه‌ای 1200 تومانی که ما می‌خوریم آن هم بدون حقوق ماهیانه معلوم است که نه 1+5 حریف ما می‌شود نه 50+ 100 .اصولا گاهی وقت‌ها یک بازنشسته به این نتیجه می‌رسد که وقتی بازنشسته شد، بهتر است یک راست به سمت بهشت زهرا برود چون همین‌جوری به‌طور عادی از زمانی که حکم بازنشستگی را به دستش می‌دهند، دو ماه طول می‌کشد تا کارهای اداری برقراری مستمری انجام شود چون در شعبه‌های تأمین اجتماعی معمولا عروس رفته گل بچینه.بازنشسته بینوا وقتی هم شکایتش را به کسی می‌گوید و پیگیری می‌کند، در جوابش می‌گویند مهم نیست، بیمه تمام حقوق ماهانه‌ات را الان پس‌انداز می‌کند و بعدا یک‌جا می‌پردازد. همین‌مان کم بود که بیمه هم بانکدار شود و پول ما را پس‌انداز کند.و من همچنان بیخیال و صبور و بیعار و بیکار به کتاب خواندن و چایی خوردن مشغولم. راستی 206 مدل 84 فرانسوی فروشی داریم؛ کسی خریدار است یا نه؟ 10‌سال تخفیف بیمه دارد، طرح ترافیک هم دارد. عقب، جلو، وسط، بغل، زیر، رو، تو، بیرون همه سالم. لاستیکا نو، روکش صندلی اوف ف ف ف، قفل فرمان دارد، دست خبرنگاری بوده که صبح می‌رفته به روزنامه و شب برمی‌گشته خانه. کارکرد 123‌هزار کیلومتر. لطفا چانه نزنید و قیمت بالا بخریدش که تو محله ما بربری 500 تومانی از فروردین 94 ناگهان شده 1200. تا حقوق بازنشستگی برقرار شود معلوم نیست چند ماه طول بکشد، پس لااقل ماشین بفروشم و با پولش بربری بخرم.


تعداد بازدید :  215