شماره ۵۷۲ | ۱۳۹۴ دوشنبه ۴ خرداد
صفحه را ببند
آژیر

معمای تعقیب و گریز مرگبار سارقان رازگشایی شد
فرار چراغ خاموش 3سارق در شلیک پلیس
شهروند| معمای مرگ مشکوک پسر جوانی که 2 زن او را به بیمارستان آزادی رسانده بودند، رازگشایی شد. 4 مرد مرموز وقتی در تاریکی شب قصد دستبرد به مغازه‌ها را داشتند در برابر ایست پلیس غافلگیر شدند. همین موضوع کافی بود تا سارقان تعقیب و گریز مرگباری را آغاز کنند.
7 صبح؛ میدان آزادی
وقتی 2 زن سراسیمه پسر جوانی را که از ناحیه پا و دست تیر خورده بود به بیمارستان منتقل کردند هیچ‌کس تصور نمی‌کرد این ماجرا پشت پرده تعقیب و گریز مرگبار پلیس با سارقان باشد. ساعت 7 صبح 2 زن به اورژانس بیمارستان آزادی مراجعه کردند و از پزشک خواستند تا برای رسیدگی به وضع وخیم پسری که تیر خورده است، رسیدگی کند. مقابل بیمارستان یک خودروی 405 متوقف شده بود و پسری نیمه جان روی صندلی عقب آن قرار داشت. وقتی پسر مجروح به بیمارستان منتقل می کردند، حادثه‌ای عجیب رقم خورد، راننده خودروی 405 در یک چشم بر هم زدن از بیمارستان فرار کرد. وقتی پرسنل بیمارستان در برابر رفتارهای مشکوک همراهان پسر تیرخورده قرار گرفتند، پلیس را در جریان ماجرا قرار دادند. همزمان با این ماجرا و تا قبل از رسیدن ماموران، پسر مجروح روی تخت بیمارستان جان سپرد. با اعزام تیمی از ماموران به بیمارستان آزادی، راز این ماجرا برملا شد. 2 زن همراه بیمار که مادر و خواهر او بودند به ماموران گفتند: «نیم ساعت قبل یکی از دوستان پسرم با ما تماس گرفت و گفت میثم مجروح شده و داخل یک وانت در میدان آزادی است. به سرعت به آن‌جا رفتیم و متوجه شدیم میثم که از ناحیه دست و پا تیر خورده غرق در خون عقب وانت بیهوش شده بود. همزمان یکی از دوستانش با خودروی 405 به آن‌جا آمد و ما به کمک او، میثم را به بیمارستان منتقل کردیم.»
وقتی قاضی حسین‌پور بازپرس شعبه پنجم دادسرای جنایی تهران در جریان مرگ مرموز پسری مجروح در بیمارستان قرار گرفت دستور رازگشایی از این ماجرا را صادر کرد. تحقیقات پلیسی آغاز شد، تا این‌که مشخص شد پسر
 کشته شده یکی از سارقان سابقه‌دار است، همین موضوع معمای فرار مرگبار پسر جوان را برملا کرد.
3ساعت قبل؛ خیابان امام خمینی
عقربه‌ها ساعت 30: 04   بامداد 3 خردادماه را نشان می‌داد که یک خودرو 405 و نیسان وانت در خیابان امام خمینی متوقف شدند. تاریکی شب و خلوت بودن خیابان کافی بود تا 4 سرنشین مرموز این خودروها برای بازکردن کرکره یک مغازه وارد عمل شوند. هنوز چند دقیقه‌ای از اجرایی کردن سناریوی سرقت‌شان نگذشته بود که گشت شبانه پلیس وارد خیابان شد. 2 مامور پلیس موتورسوار وقتی در برابر رفتارهای مشکوک 4 مرد که درحال باز کردن کرکره مغازه بودند، قرار گرفتند، بلافاصله برای دستگیری آنها وارد عمل شدند.
اما صدای ایست پلیس، مردان مرموز را وحشت‌زده کرد، دستپاچه شده بودند و درحالی‌که ماموران از سمت مخالف بلوار دستور ایست صادر کردند یکی از سارقان پشت فرمان خودروی 405 نشست و با سرعت زیاد از محل گریخت. 3 مرد دیگر که پلیس را در برابر خود می‌دیدند نیز بلافاصله سوار یک نیسان وانت شده تا متواری شوند. تعقیب و گریز آغاز شد و ماموران پلیس درحالی‌که با بی‌سیم درخواست نیروی کمکی برای دستگیری این سارقان داشتند با شلیک تیر هوایی سعی می‌کردند تا وانت نیسان را متوقف کنند. یکی از سرنشینان نیسان که در قسمت بار، سوار شده بود ناگهان تکه‌های آهن داخل وانت را به سمت ماموران پرتاب کرد. ماموران که خودشان را در برابر خطر مرگ می‌دیدند اما باز هم دست از تعقیب و گریز برنداشتند تا این‌که نیسان وانت با سرعتی سرسام‌آور و با خاموش کردن چراغ‌های خودرواش توانست از چنگال قانون بگریزد.
تحقیقات برای روشن شدن زوایای مبهم پرونده و دستگیری 3 مرد متواری ادامه دارد.

باند جعل اسناد و اسکناس در کرمان متلاشی شد
 باند سازمان‌یافته جعل اسناد و اسکناس و خرید و فروش اموال سرقتی در کرمان متلاشی شد. در پی دریافت خبرهایی مبنی بر فعالیت یک باند
 6 نفره جعل اسناد، جعل اسکناس و خرید و فروش اموال سرقتی در سطح استان کرمان و کشور، شناسایی اعضای این باند در دستور کار قرار گرفت.
با انجام اقدامات اطلاعاتی، امنیتی و قضایی از سوی بازپرس شعبه سوم دادسرا و پلیس آگاهی کرمان، 6 نفر از متهمان اصلی این باند دستگیر شدند. این افراد اقدام به سرقت خودروهای گرانقیمت، جعل اسناد دولتی، جعل اسناد مالکیت اراضی و املاک، جعل گواهینامه، جعل شناسنامه، جعل کارت پایان‌خدمت، جعل ابلاغ و کارت شناسایی کارکنان دولت، جعل دسته چک بانکی و جعل اسکناس‌های رایج کشور ازجمله ریال، دلار، یوهان و یورو می‌کردند. دادستان کرمان با اشاره به این‌که این افراد در سایر استان‌های کشور ازجمله هرمزگان نیز اقداماتی داشته‌اند، گفت:  اعضای باند خودروهای گرانقیمت، سرقتی را با مدارک جعلی به فروش می‌رسانند و حتی با چک‌های جعلی اقدام به خرید خودروهای گرانقیمت می‌کردند. رفع توقیف از خودروهای توقیف شده نزد مقامات قضایی و انتظامی با استفاده از اوراق جعلی از دیگر اقدامات این باند بوده است.


تعداد بازدید :  259