شماره ۵۷۲ | ۱۳۹۴ دوشنبه ۴ خرداد
صفحه را ببند
داماد عصبانی خود و خانه‌اش را به آتش کشید تا مهریه‌ای نپردازد
انتقامجویی آتشین در خانه دوبلکس

  شهروند| مرد جوان وقتی در برابر مطالبه مهریه همسرش قرار گرفت سناریوی آتشینی را در رشت به راه انداخت.
ساعت 03: 23  شامگاه اول خردادماه بود که صدای مهیب انفجار ساکنان شهرك شهيد حميديان، خيابان جمهوري در رشت را به وحشت انداخت. زن و مرد و کودک از خانه‌هایشان خارج شدند و در چند قدمی‌‌شان شعله‌های آتش از یک ساختمان دوبلکس زبانه می‌کشید. با اعلام این خبر به سازمان آتش‌نشانی بلافاصله 12دستگاه خودروی اطفای حریق به محل حادثه اعزام شدند.
دود سیاه و غلیظ به آسمان برخاسته و آتش ساختمان را به محاصره خود درآورده بود که آتش‌نشانان عملیات خود را آغاز کردند. شعله‌های آتش از هر سوی خانه زبانه می‌کشید و ماموران برای اطفای حریق به3 گروه تقسيم شدند؛ گروه اول پس از قطع سيستم برق و گاز ساختمان به جستجوي محبوس‌شدگان احتمالي پرداختند و 2 گروه ديگر با پهن كردن چندين رشته لوله آبدهي پس از تلاش نفسگير به مهار و اطفاي كامل حريق پرداخته و توانستند از گسترش آن به ديگر خانه‌های مسکونی جلوگيري کنند.
با این حال هیچ‌کس نمی‌دانست با خاموش شدن آتش و خارج‌شدن دود از این خانه تصویر هولناکی در وسط اتاق پذیرایی ظاهر شود. مردی جوان درحالی که کاملا سوخته بود با زنجیری آهنین از سقف آویزان شده بود. با مشاهده این صحنه بلافاصله تیمی از ماموران اداره آگاهی برای رازگشایی از علت این حادثه وارد عمل شدند.
مرد جوان درحالی‌که یک زنجیر آهنی را به گردنش قفل زده بود و میز کوچکی در زیر پایش قرار داده از لوستر وسط پذیرایی آویزان بود.
علی مقصودی مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی  و خدمات ایمنی رشت که در این عملیات حضور داشت در رابطه با جزییات این ماجرا به «شهروند» گفت: «با اعلام آتش‌سوزی مهیب در یک ساختمان
 2 طبقه بلافاصله 12 ایستگاه از آتش‌نشانی رشت به محل حادثه اعزام شدند. با اطفای حریق در این خانه اما ورق ماجرا برگشت و ماموران آتش‌نشانی با جسد حلق‌آویز صاحبخانه در وسط سالن پذیرایی روبه‌رو شدند. تحقیقات نشان می‌داد شیلنگ گاز در یکی از اتاق‌ها عمدا بریده شده است. خانه یکپارچه سوخته بود. پس از بررسي‌هاي انجام شده علت اين آتش‌سوزي پاشيدن مايعات قابل اشتعال و همچنين باز گذاشتن شير گاز شهري و نهايتا رسيدن گازهاي قابل اشتعال «منتشره» به شمعك آبگرمكن ديواري و انفجار توام با آتش‌سوزي اعلام شد.»
رازگشایی از حادثه آتشین
در حالی که تحقیقات پلیسی در رابطه با خودکشی این مرد جوان ادامه داشت، برادر او سرنخی طلایی را در اختیار پلیس قرار داد، این مرد به پلیس گفت: «چند ساعت قبل از حادثه به خانه برادرم رفتم و متوجه شدم او یک 4 لیتری بنزین خریده است.وقتی علت را پرسیدم گفت که می‌خواهد خانه‌شان را نقاشی کند. با این حال برادرم در وضع روحی خوبی قرار نداشت، چند ماه پیش با همسرش دچار اختلاف شده بود و قصد داشتند از یکدیگر جدا شوند، زن برادرم مهریه‌اش را به اجرا گذاشت و به همین خاطر او دچار کشمکش با همسرش بود.»
تحقیقات برای روشن شدن زوایای مبهم به دار آويخته شدن صاحبخانه توسط كارشناسان و پلیس در دست بررسي است.


تعداد بازدید :  193